Re: Gorace dyski i drugi wiatrak w obudowie

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Wed 26 May 1999 - 10:29:59 MET DST

On Tue, 25 May 1999 23:51:18 +0200, "Witold Romaniak"
<witoldr_at_kki.net.pl> wrote:

>Mam dwa dyski Micropolis SCSI 4.5 GB. Grzeja sie jak cholera (chodza
>non-stop - w serwerze). Koles, ktory ich uzywal przede mna, mowil, ze to
>norma, i zebym wsadzil drugi cooler do obudowy dla pewnosci.
>
>OK - mam obudowe miditower ATX (taka "green"), jest tam miejsce na drugi
>kooler.
>Ale kiedys czytalem, ze obudowy ATX sa specjalnie projektowane i nie mozna w
>nich zaklocac obiegu powietrza. Podobno nawet lepiej sa chlodzone, jak sa
>zamkniete!

Jak sa zamkniete, jest wymuszony obieg powietrza od - do, czyli od
wlotu do zasilacza, w ktorym jest wentylator wydmuchujacy powietrze na
zewnatrz obudowy, jednak nie oszukujmy sie - dopiero obudowy lepszej
klasy, gdzies tak za 300 pln, sa w miare porzadnie pod tym katem
zaprojektowane.

>Wiec jak to jest - jak doloze cooler to bede mial chlodniej czy cieplej w
>srodku ?

To zalezy, gdzie dasz tego coolera. To, ze jest nan miejsce, nie
znaczy, ze bedzie dzialal - zwlaszcza, jesli nie ma przy nim szczelin
w oudowie :-)) Jesli niepokoja Cie te gorace dyski, a masz mozliwosc
przelozenia ich do kieszeni 5,25", mozesz to zrobic i miedzy nie (albo
pod jeden i pod drugi - ale musisz miec razem wolne 4 kieszenie)
wstawic ramke z wentylatorem dmuchajacym bezposrednio na dyski. Cos
takiego dosc latwo mozna zakupic.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--