Re: wydajnosc procesorow

Autor: Piotr Postek (piterp_at_wa.onet.pl)
Data: Wed 26 May 1999 - 00:05:58 MET DST

PeterPan napisał(a) w wiadomości: <2Vg23.842$O1.16833_at_news.tpnet.pl>...
>Witam wszystkich
>
>Prosze Was o pomoc w rozstrzygnieciu dylematu.
>Mam P133 ktory zaczyna zatykac sie. Napiszcie prosze jak w praktyce wyglada
>roznica wydajnosci midzy P133, P233MMX oraz K6-266. Prosze o w miare
>wymierne dane (ile razy te lepsze modele sa szybsze od P133). Moze nie
warto
>inwestowac 200-300zl w lepszy procesorek a wydac wiecej na P II.

Wszystko zalezy od tego do czego uzywasz kompa, ale jesli dopiero teraz
zaczal Ci sie zatykac to po wymianie na np. P233 lub K6 jeszcze sie zdazysz
nacieszyc maszyna - roznica jest naprawde spora (oczywiscie jesli twoja
plyta ma taka mozliwosc).
Niedawno mialem podobny problem, mialem P166, na gieldze uchodzilem P233,
magistrale na plycie przestawilem na 75MHz i jestem szczesliwym posiadaczem
kompa P266.
P233 kosztowal 250, P166 sprzedalem za 150 wiec za 100 ZPL mam spokuj na
nastepny rok.
Przejscie na PII to nie tylko koszt proca i plyty, jesli wlozysz tam stara
pamiec i stary wolny dysk nie wspominajac o karcie graficznej to mozesz sie
rozczarowac efektami za wydane pieniadze.
Moim skromnym zdaniem wydajnosc Wingrozy zalezy w kolejnosci od:
1) pamiec - im wiecej i szybsza tym lepiej
2) dysk - im szybszy tym lepiej
3) karta grafiki
4) i dopiero na koncu procesor

piter