Re: Numer seryjny w PIII, i jaki kupic komputer.

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Tue 25 May 1999 - 15:18:18 MET DST

Zbyszek wrote in message <3747D9F5.930613DA_at_kki.net.pl>...
>1) No właśnie, jak to się ma z tym numerem, czy ten ich śmieszny
>programik naprawdę wyłącza wysyłanie tego numeru, czy da się to obejść,
>przez to mam dylemat, jaki kupić procesor, ale to pkt2.

Ktoś kiedyś pokazywał programik do ODBLOKOWANIA numeru procka, czyli jak
ktoś się uprze, to może go odczytać...

>2) Jaki kupić komputer, zamierzam wydać ok 7000-7500, z nagrywarką CD
>SCSI i monitorem jakimś średnim 15" (mam niezłą 17stke, a 15 pójdzie do
>starego komputera).
>
>Na razie wymyśliłem taką konfigurację:
>PIII 450 - zastanawiam się nad AMD K6-3 - czy warto?, a co z
>K7

AMD K6-III wypada słabiutko w porównaniu z P-III; K7 jeszcze nie ma, więc to
jest niewiadoma. Podobno ma być niezły i wogóle, ale będzie na początku
drogi...

>płyta wiadomo AGP, ATX, BX 100 (133?) Mhz - może ktoś by mi polecił
>konkretny model

Strzelałbym w Abita albo Asusa, ale najlepiej niech ktoś inny rzuci tu
modelem (moja domena to Socket 7).

>128 MB RAM - obecnie taki lepszy standard

Tylko się upewnij, że będzie miał z 6ns - wtedy nawet 133MHz na FSB nie są
straszne...

>HDD 10 GB - chyba Seagate, ale czy są jakieś różnice???

Raczej nie Seagate. One mają złą sławę. Zdecydowanie polecam Quantum
Fireball EX (10,2GB) albo IBM - ten ma 7200rpm, więc jest szybki. Są też
Maxtory 7200rpm, ale nic o nich nie wiem...

>CD 36x lub 40x - Toshiba (na DVD jeszcze za wcześnie)

Dlaczego na DVD za wcześnie? W sumie standard już dawno ustalony, a są
napędy i 6xDVD, więc jest OK. Są dobre (wg. gazet - nigdy nie widziałem) DVD
Creative - razem z kartą dekodującą. Jak chcesz CD-ROM, a jak piszesz
będziesz miał SCSI, to może CD SCSI??? Jakiś Plextor?

>RIVA TNT2 - jakiej firmy - widziałem niezłe opinie o Leadteku, ale czy
>np. Diamond produkuje karty na tym chipie???

Diamond Viper V770 - Riva TNT2. Ale możesz też się zastanowić nad Ati Rage
Pro 128 albo Savage4 - ten ostatni to ma być bomba! (ciekawe kiedy
wybuchnie).

>SB LIVE, SB 128 lub Sound Impact S80 - tak do 300 zł

Z tych powyższych to raczej SB Live! SB 128 jest kiepska, a SI-S80 nie
wiem...

>no i jaką nagrywarkę, tak, aby z kontrolerem wyszło ok. 1500zł

Tu będzie ciężko, bo kontrolery SCSI (te dobre!) są dosyć drogie, a chyba
nie chcesz kupować jakiegoś NCR-a bez BIOSu i o kiepskich możliwościach.
Nagrywarki SCSI też są drogie - chyba zaczynają się od ok. 2000zł...

>Komputer będzie używany do programowania (Delphi), pracy przez Internet,
>ma być podłączony do sieci (Windows, Windows NT, NetWare 5), grafiki (3D
>Studio), a czasem bym sobie w coś pograł (ale gry nie są ważne),

Czyli tak zwany komputer wszechstronny ;))

Tyle moich komentarzy. Kto coś dorzuci i skoryguje???

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
Grzegorz Mazur