Re: Dzwiek CD - mono.

Autor: Tomasz 'Pilot' Minkiewicz (spam.hater_at_dummy.domain)
Data: Mon 24 May 1999 - 20:24:48 MET DST

Mon, 17 May 1999 00:19:47 +0200, "CoNaN Freez"
<conan667_at_friko4.onet.pl> napisał[a]:

>Mam Teac-a CD-512E
>Probowalem inaczej podlaczyc kabelki tj. pozamienialem kanaly, lewy do
>prawego itd..
>Tym sposobem uzyskalem dlugo nieslyszany drugi kanal ale niestety podczas
>dzwonienia czy to do sieci czy do osob prywatnych zgubil mi sie dzwiek
>laczenia sie modemu :(
>Musialem powrocic do pierwotnego podlaczenia ... i znow jeden kanal ,
>bleeeee
>
>Najbardziej prawdopodobne jest to, ze mam kabelek czasniety :(

Nie czaśnięty, tylko źle podłączony.
Możliwe są następujące schematy igieł:
LGRG
RGLG
RGGL

Kabelki natomiast są zawsze (a może nie zawsze, ale na pewno -
zazwyczaj) - trzy. Kabelek "ziemisty" jest - jak się łatwo domyślić -
czarny. Jeśli masz cztery kabelki, to jeden czarny możesz spokojnie
odłączyć (no chyba, że jakiś większy fachowiec niż ja powie, że to
wprowadzi jakieś zakłócenia - nie znam się).

Prawdopodobnie Twoje kabelki są wtyknięte we wtyczkę obok siebie np.
tak: biały-czarny-czerwony-brak. (czyli któryś z tych dwóch pierwszych
schematów - nigdy nie wiem, jaki kolor odpowiada której stronie).

Wystarczy (za pomocą np. wąziutkiego śrubokrętu, albo od biedy -
cyrkla szkolnego) podważyć zapadkę przytrzymującą ten trzeci kabelek
(w powyższym przykładzie - czerwony), wyciągnąć go i wcisnąć w czwartą
dziurkę - powinno być OK.

P.S. Dokładnie tak jest w przypadku sidiromów LG (tzn. trzy kabelki
obok siebie, podczas gdy wiele kart ma wyjście RGGL)

--
Tomasz 'Pilot' Minkiewicz
adres w naglowku jest dla picu, mailto:pilot_at_vc.pl