Re: _Jak naprawic dysk?

Autor: Andrzej P. Wozniak (uszer_at_polbox.com)
Data: Sat 22 May 1999 - 07:44:33 MET DST

:

>1) Tiramisu (for fat 16) się wysypuje "Runtime error 203 at 07F5:016D"
>podzczas PROCESSING->SUBS (a przy okazji co dokladnie oznacza ta
malejaca
>wartosc dolnym prawym rogu)
>
>2) Probowalem diskedita ale jedyne co uzyskalem to komunikat NOT A DOS
DISK
>i status UNKOWN w fdisku

Diskedit jest do robótek ręcznych ;-)
Sugestia: weź drugi dysk o identycznych parametrach (tzn. ten sam model
np. oba WDC AC 22100 a nie jeden 32100, a drugi 22100), załóż partycje i
sformatuj tak samo jak dysk powalony, podłącz dysk powalony jako drugi i
skopiuj z pierwszego na drugi tablicę partycji i boot-rekord. PRzeładuj
system i już widzisz oba dyski logiczne. Teraz pozostaje skopiować FAT2
na miejsce zamazanego FAT1 i wszystko znowu w normie! Przy pojemności
2GB powinieneś mieć zamazany początek dysku i jakieś 10% FAT1, więc dane
fizycznie nie zginęły, a są tylko logicznie niedostępne.
Jeżeli niewiele rozumiesz z tego, co napisałem, lepiej daj dysk do
naprawy komuś innemu - zrobi to szybko i bezboleśnie (może będziesz miał
lżejszą kieszeń o równowartość paru piw ;-)

--
Andrzej Wozniak - usher_at_polbox.com  (z=h in header address)
Klikanie: "Myślenie inaczej"