Re: Czy da sie zrobic full buckup systemu WIN98 ??

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Sun 23 May 1999 - 14:00:49 MET DST

On Sat, 22 May 1999 20:57:13 +0200, Bartosz Krzywicki
<grubson_at_polsl.gliwice.pl> wrote:

>Po zainstalowaniu Win98, Office i innych programow, ktore zawsze
>instaluje postanowilem caly system (tzn. katalog Windows i Program
>Files) zrzucic na plytke RW. Pomyslalem, ze potem tylko wystarczy zgrac
>te katalogi na dysk i juz mam swiezutki system. Jednak nie ma tak latwo.
>Operacja sie nie udala. Niewiedziec czemu windowsowi nie podobaly sie
>rejestry i jeszcze pare innych rzeczy.
> Moze cos robie zle? Czy ktos juz porobowal cos takiego?
>Przeinstalowanie calego WIN98 doprowadza mnie do szalu i mysle ze nie
>tylko mnie.

Przede wszystkim zle sie do tego zabierasz, stary. Zacznijmy od tego,
ze powinienes zrobic to spod DOSa. Swego czasu mialem podobny zgryz i
udalo mi sie zrobic w pelni odtwarzalny backup calego systemu za
pomoca trzech powszechnie dostepnych programikow, a mianowicie
dosowego RAR`a i UnRAR`a oraz toola robiacego backup dlugich nazw pod
tytulem Doslfnbk (NIE tego z Windows!!!).

Oto kroki, ktore musisz wykonac i rzeczy, ktore musisz miec:
- dyskietka systemowa Win98 z Fdisk, Format, unrar i obsluga polskiej
strony kodowej w autoexecu i configu (plus wszystkie wymagane pliki -
w tym doslfnbk i attrib, smartdrv tez sie przyda)
- Robisz backup dlugich nazw dla partycji systemowej za pomoca
Doslfnbk (jest prosty w obsludze, see help)
- RARujesz (najlepiej z kompresja Storing) caly system / partycje z
wyjatkiem Io.sys (Swap`a - jak masz stalego - mozesz tez zapakowac,
ale nie musisz). Mozesz miec problem, gdy archiwizujesz wiecej niz
5000 plikow (RAR sie krzaczy) - wtedy zrob dwa archiwa: jedno np. z
katalogiem Windows i okolicami, drugie z Program Files. Pamietaj, ze
tracisz dlugie nazwy.
- Archiwa zgrywasz na CDRW, dorzucasz archiwum z dlugimi nazwami, i
RAR`a plus Doslfnbk.
- startujesz kompa z przygotowanej dyskietki (pamietaj! zarowno
podczas pakowania, jak i rozpakowywania archiwow musisz miec aktywna
obsluge polskiej strony kodowej!!!)
- format c: /s,
- zdejmujesz atrybut ReadOnly z Msdos.sys,
- zarzucasz smartdrv
- robisz UNRAR archiwum1 c:\ (UNRAR archiwum2 c:\),
- odtwarzasz dlugie nazwy
- wyjmujesz dyskietke z flopa
- restartujesz kompa.
I to wszystko. Pozostaje Ci jeszcze zapuscic scandiska albo NDD i
zdefragmentowac dysk.

Milego backupu :-)))
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl.
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--