Re: kierunek krecenia wiatraka

Autor: Wojciech Stec (wstec_at_friko2.onet.pl)
Data: Sat 22 May 1999 - 14:54:04 MET DST

Talajczyk Piotr napisał(a) w wiadomoœci: <37466fd0.227730_at_news.tpnet.pl>...

>no właśnie. z tym zwalnianiem to trzeba też trochę uważać, bo po
>podaniu zbyt małego napięcia wiatrak wogóle może kiedyś nie ruszyć
>(zużycie mechaniczne wymagające większej siły rozruchu) i wtedy
>zasilacz spalony.

Kit z EP 3/99 ma rozruch pelnym napieciem przez kilka sekund
a potem zwalnia ( w temp 30 st Celsj zasila wiatrak napieciem ok 6V).
Zgadzam sie w zupelnosci ze nie mozna przesadzic w ograniczaniu
obrotow. Pewny rozruch to podstawa. Jak komp nie jest bardzo
rozbudowany ( zajete wszystkie sloty, 2xHDD, CD-ROM,nagrywarka cdr,
kilka urzadzen SCSI, USB zasilane z kompa) to w moim przypadku
(ATX,Cel 300_at_300, 2xHDD,CD-ROM, SBLive ) po godzinie pracy bez
wiatraka wylot zasilacza mial kolo 40 stopni a radiatory (ten mniejszy)
kolo 60 stopni tak wiec natychmiastowe spalenie zasilacza nie grozi.
Mam tez dostep do kompa w obudowie super-slim w ktorej nie miesci sie
nawet CD-ROM. Zasilacz ma 80W i tam nigdy bym nie zwolnil obrotow
Sama plyta glowna (p166MMX, grafika, sound) pobiera 40W, karta
sieciowa, HDD i FDD pobiera reszte mocy a wydmuchiwane powietrze
ma z 50 stopni.
Cos duzo mi sie napisalo

Pozdrawiam Wojtek wstec_at_friko2.onet.pl