Re: Zamiana C300A na C366 - czy warto?

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 12:41:09 MET DST

Fri, 21 May 1999 09:28:06 +0200, Kris <kris_at_hardware.com.pl> piszesz:

>Jak na spowolnienie od UDMA to bardzo dużo (u mnie np. różnica 2s) :-)

Zeby nie bylo watpliwosci, test dotyczy NT przy nominalnej
czestotliwosci IDE. Z wlaczonym DMA (nie wiem czy NT zalacza UDMA),
czas jest krotszy.

>Wykapujesz bez stopera? :-))) OK.
Nie :-))

>Dobra. To chyba największe teoretyzowanie jakiego się ostatnio
>dopuściłem :-))) W najbardziej upierdliwych zastosowaniach czyli grach
>:-))) prędkość po przejściu z 450 = 4.5x100 na 458 = 5.5x83 wzrosła mi o
>ok. 1-3% (pomijam ekstremalne przypadki czyli i740 + Quake2 gdzie
>więcej) i bez testów ani cholery tego nie mogę zauważyć :-)

3% to moze byc poziom bledu samego testu. Zreszta, jezeli chodzi o
interfejs EIDE, to zauwazalne roznice dotycza niewielu specyficznych
programow lub wspoldzialania kilku programow. Winstone o ile pamietam
wcale na to nie reaguje.

Po wielu roznych kombinacjach podkrecania szyny i procesora, staram
sie unikac podwyzszania czestotliwosci na PCI, nie dlatego ze to nie
dziala, ale z powodu klopotow, jakie niesie kazda modyfikacja
komputera. Kazda nowa karta wymaga sprawdzenie i testowania calego
sprzetu, co gorsza trudno planowac nowe zakupy, bo nigdy nie wiadomo,
czy nowy element nie wymusi calkowitego przewrotu w konfiguracji i
ustawieniach komputera.

O ile 37,5MHz jest w zasadzie bezkonfliktowe, to 41 juz bywa
klopotliwe. Zabawne, ale najwiecej problemow mialem z kartami
dzwiekowymi.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski