Re: mala siec lokalna

Autor: Tygrysek (tygrys99_at_friko4.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 10:27:09 MET DST

Filip Pankau <holy_at_fanthom.math.put.poznan.pl> wrote in message
> czesc

czesc

> zalozmy se chcialbym polaczyc 3 komputerki w mala siec lokalna.
> Kupilbym 3 karty Ethernetu, T-Connectory i 2 terminatory.
> i kabelek.
> czy to by wszystko dzialalo, jesli 2 z tych komputerkow beda staly w
> odlegolosci 5 metrow od siebie a trzeci 60 metrow od tych dwoch ?

Dopuszczalna odleglosc podawana przez producentow to 180 m., ale
firma 3 COM w ostatnich reklamowkach swoich jakie czytalem podala
odleglosc pomiedzy dwoma kartami 300 - 350 m ??? Nie wiem ile w tym
jest prawdy. Wiem jedynie ze dobre 3 COM'owskie karty maja dozywotnia
gwarancje.

> aha. i czy trzeba uzywac kabla koncentrycznego (ktory to nie jest az taki
> tani - 60 metrow troche by koszytowalo)? czy moge kupic jakis zwykly tani
> kabel bez ekranu (lezal by sobie na dachu kilku budynkow)?
> czy to bedzie dzialac?

Kabel musi spelanic okreslone wymogi - nie moze to byc jakas tam sobie
antena telewizyjna czy kabel lezacy gdzies na ziemi .... Kabel musi byc 50
Ohmowy, terminatory i trojniki tez musza byc 50 Ohmowe. Inaczej moze siec
wogole nie ruszyc. Najlepiej tez kupic kabel w pancerzu zeby kilka lat
wytrzymal wilgoc i dzialanie warunkow atmosferycznych.

> no i za ile mozna dostac jakies karty sieciowe na PCI? najlepiej zeby
> norma NE2000 byla spelniona?

Najtansza juz mozna dostac od 65 PLN.

> z gory dzieki za pomoc
> filip pankau

PS: Pomysl o zaciskarce i koncowkach na kable. Inaczej nie da sie tego
zrobic

Pozdrooffka

--
  #kawiarenka - @Tygrysek-