Re: FIC 503+ jak mierzyć temperature ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 21 May 1999 - 08:09:13 MET DST

Hi,

Andrzej Kozyra wrote:

> A po co? - do pomiaru temp. przez PC !!!

IMHO pomiar temperatury przez PC jest bez sensu. Co z tego, że
pokazuje temperaturę, skoro jak się zawiesi z przegrzania, to
czujnik przestanie działać :) Do tego muszę mieć cały czas
uruchomiony odpowiedni program zajmujący fragment ekranu.
IMO znacznie lepszy jest wyświetlacz _nad_ monitorem.

Termometr sterowany przez komputer przydawałby się jedynie
gdyby w zależności od temperatury PC sterowałby prędkością
obrotową wiatraków. AFAIK, niewiele jest płyt, które takie
coś mogą robić (jeżeli w ogóle jakieś są).

> Czy to znaczy, ze te wejscia dla czujnikow sa do niczego ?

Ale czy to znaczy, że od razu trzeba je wykorzystać? To tak
jak w starym kawale:

 - Dlaczego pan się wspina na góry?
 - Bo są.
 - A dlaczego się pan nie wspina na zad słonia? Przecież też jest...

> A ja glupi myslalem, ze po to sa na plycie by do czegos sluzyly i
> wlasnie chcialbym sie dowiedziec jak mozna TYMI wejsciami mierzyc ?

To kup wiatrak EISCA z odpowiednimi miernikami. Jeszcze takiego
nie widziałem i nie wierzę, żeby był w cenie porównywalnej ze
zwykłym termometrem elektronicznym.

--
Pozdrowienia,