Re: W98 i BusMaster

Autor: Marek Dobrzeniecki (maredobr_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 19 May 1999 - 23:35:05 MET DST

Marek Jankowski napisał(a) w wiadomości: ...
>Witam ponownie !
> Czy ktoś spotkał się z problemem niszczenia danych na dysku
>po zainstalowaniu W98 i ich sterownika PCI Bus Master na płycie z
>podkręconym do 400 MHz Celeronem 333A ?
>Płyta to ZIDA z BX intela, ale z podobnym zjawiskiem spotkałem sie przy
>podkręceniu proca na ABIT BH-6. Wiem, że sterowniki dla płyt (no, może

(...)

Problem tkwi w tym, że po podkręceniu 333 na 416 MHZ ustawiasz częstotliwość
płyty na 83 MHz, a tym samym podkręcasz PCI do 41.5. Gdyby można było
ustawić 333A na 100 Mhz i puścić go na 500, wtedy PCI chodziłoby na 100/3 =
33 (nominalnie). Na PCI masz IDE, a to nie pójdzie na takiej częstotliwości
w trybie UDMA. Jedyna rada to zrezygnować z 83 MHz na rzecz 75 (375 MHz).
Można również dac sobie spokój z UDMA, ale nie jestem pewien, czy jest to
najoptymalniesze wyjście.
Mam u siebie Abita i 333A i po podkręceniu go do 416 linux mi sypał bad
blocki na hdd, a jak przestawiłem na 75 to wszystko było ok.
Może jest ktoś, komu udało się podkręcić 333A do 500. Jeśli tak, to niech
się tym pochwali.

Pozdrowienia

Marek Dobrzeniecki