Re: Soyo SY-5BT5 - problem z pamiecia

Autor: PeterPan (peterpan_at_friko.onet.pl)
Data: Fri 21 May 1999 - 00:20:37 MET DST

| Mam dziwny problem z pamiecia operacyjna. Po wlozeniu kosci 64MB - DIMM
| 100MHz komp wykrywa tylko 16MB i po kilku minutach pracy bezczelnie sie
| wiesza :(
| Identyczna sytuacja nastepuje po wlozeniu kosci 64MB - DIMM 66MHz. Co to
| moze byc ?
| Zaznaczam, ze pamieci sa w porzadku, bo byly testowane na innym komputerze
| dzialaly poprawnie.
| Plyta tez nie jest uszkodzona, poniewaz inna kosc 32MB - DIMM 66MHz dziala
| bez zarzutu na obu gniazdach.

A czy "widoczne" jest pelne 32MB?

| Za ewentualna pomoc z gory wielkie dzieki.

1. Najlepiej gdybys skontaktowal sie ze sprzedaca albo punktem ktory zna te
plyty. Ja mialem ten sam problem ale z 2*16MB (jeszcze) SIM (SOYO 5TT5 -
ATX). W serwisie powiedziano mi ze ta plyta nie dziala z tymi kostkami
pamieci i wymieniono mi je. Nie chcieli powiedziec z jakimi dziala
poprawnie.
2. Upewnij sie ze w BIOSie OS SELECT FOR DRAM>64 masz ustawienie DISABLED.
3. Sprawdz predkosc dostepu do pamieci kosci (sprobuj rowniez porownac ten
czas kosci ktora dzialala i kosci ktore nie dzialaja). Moze powinienes
wymienic pamiec na szybsza.
4. W BIOSie jest jeszcze pare zaawansowanych ustawien dotyczacych pamieci
ale ja tego nie znam i lepiej zebys w tym temacie zasiegnal opinii kogos
bardziej doswiadczonego.

To wszystko co przyszlo mi do glowy nt RAMu.

--
CU
PeterPan