Re: Antypiracka prowokacja Corela czy zakup kontrolowany ?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Thu 20 May 1999 - 20:57:32 MET DST

> Poza tym nie bardzo wiesz, o czym piszesz.

No przeciez to ty piszesz bez sensu.
Co innego jest bezplatna dystrybucja softu na plytkach CD do czasopism
(empik i inni)
a co innego promocja przez firme, w zamian za oddanie pirackiego softu.

Jezeli nie widzisz roznicy to trudno ;-(

PrzejdĽ się do najbliższego
> EMPIK'u (Megastore etc.), a jeśli będziesz mieć szczęście (bo numery
> rozeszły się jak ciepłe bułeczki) to w co najmniej 2-3 zachodnich
> pismach - numery majowe (np. PC Pro) - znajdziesz DARMOWE i PEŁNE, BEZ
> OGRANICZEŃ edycje zachodnioeuropejskie (angielska, niemiecka, francuska,
> hiszpańska i bodaj włoska) Lotus Smart Suite 97! Dodatkowo w majowym PC
> Plus zamieszczono Lotus Smart Suite 96. W KAŻDYM z tych pism
> zamieszczono ponadto kupon upgrade'owy, o którym pisałem w poprzednim
> artykule.

Ale to nie na temat. Te bezplatne dystrybucje sa uzgodnione z Lotusem.

> Gdybyś szukał czegoś bliżej, to polecam uważną lekturę PC World
> Komputera, począwszy od numeru 11/98, oraz przyjrzenie się dołączonym do
> pisma płytom.
nie na temat
dystrybucja uzgodnione z wlasciciela praw autorskich do softu.

> Jak już (mam nadzieję) wiesz, Lotus robi to samo, co Micrografx, tyle że
> na znacznie szerszą skalę.

nie na temat

> Co prawda postępuje trochę naiwnie, wierząc że nie wywoła lawiny
> piracenia, ale wydaje mi się, że to zostało dokładnie skalkulowane -
> lepiej uzyskać zyski niezbyt wielkie, niż żadne.

Nie mozna kalkulowac lamania prawa i wlaczac do strategii marketingowej.

> Że co? Microsoft udostępnia za darmo Word'y 2.0, 6.0 i 7.0 (rozciągnij
> to na inne aplikacje pakietów Office)!?

Nie wiem co piszesz. Gdzie MS udostepnia za darmo Wordy ?

> Przepraszam, ale zdaje się, że nie rozróżniasz co najmniej dwóch rzeczy:
> 1. SPRZEDAŻY wiązanej komputera z aktualnymi aplikacjami, których
> pospolity gracz i tak nie wykorzysta,
jaki gracz ?

więc strata żadna (w ten sposób MS
> stosuje zresztą czyste praktyki monopolizowania rynku)
??

> 2. faktu, że często ekspedienci (a nie firma jako taka) ulegają
> klientowi i po cichu instalują co i jak popadnie, w myśl założenia, że
> takiego prywatnego użytkownika i tak nikt nie sprawdzi.

ale to nie dotyczy promocji pirackiej

> Na koniec mała konkluzja:
> ciekawe, jakie jeszcze spiskowe skojarzenia i supozycje wywoływać będą
> zwykłe chwyty marketingowo-reklamowe.

Jak to dla ciebie zwykly chwyt reklamowy , namawiajacy do przestepstwa,
to sorry, ale pracujemy w innych firmach.

Widać bez lustracji producentów
> oprogramowania w tym naszym kochanym wariatkowie żyć się już nie da!

???