Re: Antypiracka prowokacja Corela czy zakup kontrolowany ?

Autor: Expert (expert_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 19 May 1999 - 20:34:08 MET DST

Piotr Kosela wrote:

> [-------------------------]
>
> Promocja polega raczej na ukłonie firmy Corel Corp. w stronę tych,
> którzy zrezygnują (bo jak inaczej rozumieć zwrot pirata?) z używania
> nielegalnej kopii i taka akcja była już przeprowadzana. W razie
> wątpliwości służę bezpośrednimi namiarami na Corel Polska, bo strona
> http://www.corel.com.pl to chyba dalej tylko test.

Ja rozumiem intencje, kazdy rozumie.
Ale jak pisza koledzy na liscie prawo, obowiazuje prawo autorskie
i o zadnej abolicji nie slyszalem.

W prasie, telewizji co tydzien pisza o akcji przeciw piratom.
To albo wolno miec , uzywac pirackie plytki Corela, albo nie wolno.

Czy Corel ma cos wspolnego z autorstwem polskiego prawa autorskiego.
Czy jak zlapia studenta z krazkami pirackimi Corela, to Corel go wybroni
i powie.
Alez on robic te pirackie kopie i rozpowszechnial, bo chcial skorzystac
z naszej promocji.

Wydaje mi sie ze promocja to jedno, a prawo autorskie to drugie
a udostepnienie policji bazy klientow ktorzy kupili soft oddajac
pirackie programy to trzecie.

Moze ktos sie wypowie, czy prokurator mkoze zadac wydania listy
klientow, ktorzy kupili soft oddajac piracki ?

Z tego co ludzie pisza, to moze zadac, a nawet , wedlug proponowanej
poprawki do ustawy o prawie autorskim, z ustawy bedzie zobowiazany do
zadania wydania takiej listy i z urzedu wystapi o naruszenie praw
autorskich.
A opinia Corela nie ma znaczenia , gdyz ochrony praw autorskich nie
mozna sie zrzec.

Prokurator bedzie zobowiazany chronic prawa autorskie Corela
przez cal;y czas, niezaleznie od promocji.

Ale jezeli jest inaczej, to chetnie wyslucham opinii