Re: SB AWE 64 - opinia

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Tue 18 May 1999 - 23:13:19 MET DST

18 May 1999 09:55:21 GMT, "Mariusz Bednarek" <mariobe_at_piotrkow.pl>
piszesz:

>Mam jeszcze jedna prosbe, nurtuje mnie to niezmiernie :
>tak różnica miedzy PCI a ISA na tej karcie

Podstawowa to taka, ze jedna jest AWE a druga PCI :-)

Haslo AWE dotyczy sprzetowego syntezatora wavetable z wlasna pamiecia
ram na probki wykonanego na scalaku firmy EMU. Taki syntezator byl (o
ile sie nie myle :-) jedynie na kartach ISA, w sumie to juz
przestarzaly hardware, chociaz nadal brzmi bardzo dobrze.

SB 64 PCI (nie spotkalem sie z wersja oznaczana jako AWE) to nazwa
karty Ensoniq AudioPCI, po wykupieniu przez Creative firmy Ensoniq.
Nie jest to zla karta, ale syntezator i efekty midi sa wykonywane
programowo, chociaz nie brzmia wcale najgorzej. Do zalet naleza male
szumy i znieksztalcenia. Ma tez mozliwosc odtwarzania na 4 glosnkach.
Niestety placi sie glownie za nazwe SB.

Jezeli potrzebujesz karte do grania muzyki, to zainteresuj sie SB
Live, do gier byc moze atrakcyjniejsze bedzie cos na scalaku Vortex.
Takim posrednim uniwersalnym rozwiazaniem bylaby karta na Yamaha 724.

Co do linuxa, to wiele Ci nie poradze, ale mam wrazenia ze AudioPCI
(czyli SB 64 PCI) ma jakies oprogramowanie.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski