Re: Problemy z utworzeniem partycji

Autor: Jacek Sierpinski (sierp_at_eternal.net)
Data: Sun 16 May 1999 - 22:43:57 MET DST

>Co do FDiska - nie mam pojęcia. Może ten stary FDisk nie obsługuje dysków
>większych niż 4GB? A jaką masz wersję Diskedit? Ew. możesz spróbować Ranish
>Partition Manager z mojej strony:
>http://www.bart.nl/~gregu/soft/ (polecam język Polski ;)))
>Wybierz tą starszą wersję, jeśli nie potrzebujesz FAT32.

Sprobowalem. Niestety nic z tego. Ten program takze twierdzi, ze wedle
BIOS-u na dysku jest jedynie 17 cylindrow i w zwiazku z tym juz istniejaca
partycja ma bledy (wyswietla sie na czerwono). Mozna zalozyc i zachowac
partycje extended, ale tez wyswietla sie na czerwono. Nie mozna w zwiazku z
tym zedytowac jej wewnatrz (tj. mozna, ale nie pozwala zachowac zmian).
Sprobowalem jeszcze raz diskeditem i doprowadzilem do sytuacji, w ktorej ten
Partition Manager pokazywal wewnatrz partycji extended prawidlowa (nie na
czerwono) duza partycje DOS. Niestety fdisk dalej twierdzil, ze brak
zdefiniowanych dyskow logicznych (choc z drugiej strony, gdy chcialem takowy
nim utworzyc, to informowal, ze dyski logiczne zajmuja cala partycje). Potem
zrobilem tak, ze Partition Manager pokazywal wewnatrz partycji extended same
wolne miejsca na partycje (unused) - zerujac odnosny sektor - bylo to
samo...
Czy partycja wewnatrz partycji extended to to samo, co dysk logiczny? Jesli
nie, to gdzie zapisywana jest informacja o dyskach logicznych?

>Acha - jeszcze jedno. Spróbuj OnTrack Disk Manager ze strony producenta
>(www.seagate.com ???

Sprobowalem. I ten program wydaje sie widziec dysk poprawnie, ale nie
probowalem zakladac partycji, bo chce on to robic od zera i stracilbym
wszystkie dane...

Jacek Sierpinski
sierp_at_eternal.net