karta STB Velocity 4400 - po raz ostatni (mam nadzieje) - moze dotyczyc tez Riva TNT

Autor: Michal Andruszkiewicz (michau_at_post.pl)
Data: Sun 16 May 1999 - 18:54:47 MET DST

Witam ponownie,
mam nadzieje, ze po raz ostatni na ten temat - tym razem pelen sukces !!
Opisze sposob przewalczenia instalacji STB Velocity 4400 AGP (nie testowalem
innych TNT ale moze sie komus przyda).
Opis dotyczy Windows 98 ale dowiedzialem sie, ze podobny problem moze
dotyczyc Windows NT.

Problem polegal na tym, ze po instalacji tej karty w komputerku (plyta ASUS
P2B i procesor Pentium III 450) i wgraniu driverow (dowolnych - od STB,
Herculesa albo z nDivia) i restarcie otrzymywalem BLACK screen.
Cos tam sobie jeszcze w kompie szemralo - i nic wiecej.

Szukalem rozwiazania dokladnie wszedzie - od firmowych stron STB i nDivia po
strony ASUSA i innych producentow sprzetu. Grzebalem w DirectX (DirectDraw),
BIOSie plyty glownej i BIOSie karty VIDEO - wszytko na nic :-(

Zadalem to pytanie na grupie pl.comp.pecet i pl.com.win95 a takze grupie
dyskusyjnej ASUSA
Na moj apel odpowiedzialo kilka osob a takze Robert Nowak - za co mu
niniejszym SERDECZNIE DZIEKUJE !!

Zasugerowal on mianowicie aby w czasie instalacji driverow nie bylo w
systemie polskiej klawiatury. Szczerze mowiac watpilem w realnosc tego
rozwiazania (o ja niewierny Tomasz) ale tonacy to i brzytwy....
Probowalem roznych ustawien (uzywam Windows 98 w wersji angielskiej) i
kombinacji Ustawienia Regionalne/Klawiatura.
Po dluzszej walce okazalo sie co nastepuje:
1. nalezy zainstalowac W98 ze wszystkimi ustawieniami dla Polski
(region/klawiatura) - bo jak ich sie nie doda to potem jest kicha z
"polskoscia"
- karta video musi pracowac jako zwykle VGA
2. nastepnie USUNAC driver do polskiej klawiatury
3. reboot
4. instalacja driverow producenta lub nDivia
5. reboot
i wszystko powinno byc OK o jakie to proste i naturalne prawda??

Mam nadzieje, ze niniejszy post pomoze kilku nieszczesnikom walczacym
daremnie z instalacja karty video AGP.

W razie pytan lub problemow walcie smialo - po 48 godzinach tylko o kawie i
prawie bez snu jestem specem od BIOSow, AGPow i innych badziewi z tym
zwiazanych - a swoja droga chcialem podziekowac Microsoftowi za dobry driver
do polskiej klawiatury :-((

Bez takich firm jak Ms zycie byloby smutniejsze.

Pozdrawiam,

Michal