Re: USB i IR - czy ktos to uzywa w pececie ?

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sun 16 May 1999 - 18:38:49 MET DST

Expert wrote in message <373CEEA3.720C_at_friko.onet.pl>...

>A konkretnie, znasz adres www firmy , ktora to oferuje + zlaczki,
>rozgalezniki itd.
>Abym sobie mogl wszystko wetknac w USB ;-)

Klawiatury i myszy są dedykowane do USB, więc musiałbyś kupić nowe. Z tymi
monitorami, to wiem że są takie, co mają Hub USB, czyli podłączasz jeden
kabel z kompa i 4 urządzenia do monitora. Wszystko działa na jednym USB.

>Jeszcze raz co to jest monitor po USB ?

Czyba tylko do tego, co napisałem powyżej. Nie widzi mi się coś
konfigurowanie monitora przez USB, bo po co, jak standardowe wyjście VGA ma
piny odpowiedzialne za cyfrową komunikację?

>W 3 sklepach mowia ze leci po tym sygnal wizyjny i to zastepuje laczenie
>z karta gtraficzna .

Bez sensu. Przecież sygnał (S)VGA jest analogowy, więc monitor musiałby mieć
DAC, co zwiększyłoby koszty itd...

>A jak jest i kto uzywa monitora ysb, klawiatury IR, myszki IR,
>skanera IR lub USB, glosnikow USB .
>
>Jeszcze nie znalazlem nikogo, ani w zadnym salonie firmowym.
>
>Czy to znaczy ze ten standard jest martwy i szybko zakonczy swoj owocny
>zywot i njie warto wydac na niego funta klakow, czy centa ?

W Holandii jest od cholery rzeczy pod USB. Skanery (na pewno też są w
Polsce), joysticki (chociażby M$ Sidewinder ForceFeedback Pro i Logitech
Wingman Force), myszy, klawiatury i głośniki. Przy czym te ostatnie to coś w
rodzaju karta+głośnik w jednym (tzn. cyfrowy sygnał po USB i DAC w
głośniku).

Generalnie USB powinno (!) się idealnie nadawać do takich rzeczy, jak
skanery, drukarki i... komunikacja między PCtami!!! Przecież to już prawie
taka "sieć dla ubogich"! Cud, że nie słyszałem jeszcze o konkretnych
implementacjach tego (a może jestem źle poinformowany :).

No, to starczy na dzisiaj ;)))

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
"In a long run we are all dead" - Keynesian economists