Re: Linux'owe pytanko

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Sun 16 May 1999 - 00:20:37 MET DST

GELO wrote in message ...
>Cześć. Z systemem Linux nie miałem nic wspólnego, nawet go na oczy nie
>widziałem. Naszło mnie na instalację jego i nie wiem od czego zacząć. Nie
>wiem nawet czy mam dobrą wersję Linuxa: S.u.S.E Linux 5.3. Mam twardy
6,4Gb
>podzielony na 2 partycje(70:30%). Słyszałem że podczas instalacji Linuxa
>potrafi on sformatować dysk i utworzyć własne partycje. I oto moje głowne
>pytanie, czy da się tego uniknąć. Jeśli tak to napiszcie jak no i komendy
>którymi sobie nie poradzę. Proszę o wskazówki na priva i dosyć szczegułowo
> [...]

To nie Windows - Linux o wszystko pięknie pyta i wszystko pięknie objaśnia.
Gdzieś podczas instalacji zapyta Cię o to, gdzie instalować. Jak mu już
wskażesz wybraną partycję, to tam się wrzuci i skonfiguruje.

Ale mimo wszystko duuużo lepiej jest instalować Linusia na Ext2FS -
bezpieczniejszy, szybszy, po prostu do tego stworzony. Jak chcesz sobie
zmniejszyć albo przesunąć partycje - wal na: http://www.bart.nl/~gregu/ do
sekcji Software, potem programy do partycji... Tam jest programik PResizer.
Polecam - niezły jest!

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
"In a long run we are all dead" - Keynesian economists