Re: SCSI HDD Power Down ?

Autor: Dariusz Dorochowicz (dadoro_at_polbox.com)
Data: Fri 14 May 1999 - 21:03:06 MET DST

varad napisał(a) w wiadomości: <7hgo6v$igr$1_at_korweta.task.gda.pl>...
>Tez tak mi sie wydaje, ale np. przydaloby sie zeby spaly przez
weekend gdy
>nikt ich nie uzywa. Wylaczenie serwera nie wchodzi w rachube. Moze
mozna by
>ustawic jakis programik co by tym sie zajmowal ?

To jeszcze musisz sie zastanowic, czy lepiej dla bedzie dyskow zeby
sie krecily przez te dwa dni, czy zeby co tydzien sie rozkrecaly. Poza
tym po co masz robic cos takiego, jezeli to jest serwer? Jezeli nie
jest uzywany, to przy rozsadnym UPS-ie mozesz ustawic, zeby sie
wylaczyl i wlaczyl wtedy, kiedy bedzie trzeba, a jezeli serwer jest
uzywany, to zapomnij o oszczedzaniu energii, bo nie bedzie to
rozkrecanie raz na tydzien. A przy starcie dyski z reguly biora sporo
pradu. Do tego jeszcze dodalbys kolejny program, ktory moze sie
wywalic, zrobic cos nie tak, jak powinien, itp... A jak np program
zatrzymalby dyski, a potem poszedl w krzaki, to mozesz miec serwer z
super systemem, a jak nie zobaczy dyskow, ktore powinny dzialac, to
padnie. Naprawde nie warto zawracac sobie glowy czyms takim.

DD