Re: Płyty główne ale nie "jaka najlepsza?"

Autor: ACC/VTS (acc_at_pertus.com.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 20:59:54 MET DST

14 maja 1999 o 20:31 De Grejt Kornholio odważył się napisać na pececie:

> Już na początku trochę mi głupio, że znowu poruszam wałkowany cały czas
> temat płyt, ale nie pytam - "jaka płyta najlepsza?"
Dobra, zlituję się ;)

> Napiszcie, proszę, na co obecnie zwrócić uwagę kupując płytę (pomijając
> obsługę różnych częstotliwości, wysokie mnożniki, liczbę odpowiednich
> slotów, cenę, no i producenta oczywiście ;)
Ja bym polecił SOYO SY-6BB - płyta równie przyjemna jak ATX'owe
odpowiedniki (6BA czy też 6BE). Osobiście jej nie miałem, ale zanim
kupiłem Abita BH6 zastanawiałem się nad SOYO. Jednak software'owe
wyłączanie kompa na ATX zadecydowało o zmianie obudowy na ATX;)

> Czy oprócz zachwalanej przez Was stabilnej pracy (co jest oczywiście bardzo
> istotne) taki Abit czy Asus oferują jeszcze coś więcej niż najprostsza i
Asus - marka i super stabilność.
Abit - software'owa regulacja napięcia.

> najtańsza płyta BX ? Cóż to jest "softmenu" ? Czy nowe płyty umożliwiają
Soyo SY-6BB jest na BX tylko że AT a nie ATX
Softmenu to znaczy, że parametry dotyczące m.in. procesora (np. FSB)
można ustawiać z poziomu biosu bez bawienia się jumperkami

> podłącznie klawiatury ze zwykłą wtyczką DIN (a nie ps/2) ?
na SY-6BB tak, na płytach ATX nie, ale jest przejściówka DIN->PS/2

zdrówko,
| ACC/VTS | ICQ: 21819610 software development |
| acc_at_pertus.com.pl | http://www.pentium.pertus.com.pl |
     "Keyboard not found. Press any key to continue."