Re: karta sieciowa GENIUS?

Autor: Talajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Fri 14 May 1999 - 09:15:57 MET DST

                 acc_at_pertus.com.pl (ACC/VTS)
                  wRoTe iN pl.comp.pecet:

>tak jak ta, którą mam;)

spoks. :)

[...]
>mam wrażenie, że przy JPLESS korzysta z ustawień zapisanych w epromie
>- widocznie mój egzemplarz miał 0x300, int 3

właściwie to u mnie przy przestawieniu na JPLESS też tak się ustawił -
niestety, pomimo tego, że karta była dobrze wykrywana w systemie i nie
było obok niej żadnych wykrzykników, nie działały pingi - ale się
nawkurzałem. =:(((

w końcu wytargałem ja ze slotu, utawiłem zworkami na IRQ=5 i
I/O=sam_nie_wiem_jaki_bo_nie_mam_do_niej_opisu. =:))
potem dodałem kartę we właściwościach systemu jako NE2000, ustawiłem
kartę na IRQ=5 i I/O=0x200 - od razu ruszyła.
ale mi się fuksnęło. :)))

>Tak.
>BOOT ROM, a nie BOOT_PROM
>Jest to kod zapisany na kostce, który pozwala ładować komputer w
>sieci novellowskiej, nawet jak nie ma stacji ani twardziela.

to wiem, ale po co te zworki MEM?

>W moim egzemplarzu jest tylko podstawka na boot rom

u mnie zresztą też. BTW: FLASH można kupić gdzieś za 20PLN, ale po
cholerę mi to jak nie mam Nowella. :)

>żadna nie jest zwarta

no, a ja teraz musiałem ją przestawić (dokładnie zewrzeć R7), bo na
ustawieniach epromowych karta mi coś nie chciała ruszyc.

>to znaczy że już działa?

pod windą tak, pod linuxem też.

>Na innej karcie (sprawdziłem - GE2000-III) też wykrywał win95, ale
>wykrywał złe adresy i/o i musiałem ręcznie zmienić na 0x300

no to u mnie też tak chyba było. przestawiłem na sztywno i udało mi
się od razu trafić w adresy. :)

>pewnie tak, ale łatwiej robić to software'owo

pewnie tak, ale jak sie nie ma software'u... =:((
przez kilka sekund byłem na http://www.micro-onde.com/ (bo to chyba
strona geniusa?), ale ciężko cokolwiek tam znaleźć.
jak byś miał gdzieś ten program to ślnij mi go na konto. =;)

>ze strony genius'a ?

j.w. =:(

>Niestety. Właściwie akurat ta sieciówka nie jest moja, pożyczyłem ją
>od kumpla. Jedynie co do niej mam, to pudełko (na którym i tak nic nie
>ma ciekawego), kumpel nie ma papierów ani driverów.

=:(
cholera.

>Aha - sprawdzałem tą drugą genius (GE2000-III) i tam są całkiem inne
>zworki aniżelu tutaj.

no to lepiej o niej zapomnieć.
szkoda, że na GE2000-2 nie działa soft od tej GE2000-3. :(

cały czas prośba do kogoś, kto ma ustawienia do tej karty - proszę o
przesłanie mi ich na priva.

>Przy szukaniu driverów przyda Ci się nazwa karty: GE2000II-CX
>Być może także to: Genius is a registered trademark of KYE Systems
>Corp.
>PS. Ile za nią dałeś ?

za tego geniusa na razie jeszcze nic, ale nie przypuszczam, żebym dał
więcej jak ze 2-3 mocne_Okocimy. =:)

a drugą kartę jaką kupiłem to jest coś na RTLxxx, zgodne z NE2000,
PCI, COMBO - 60PLN.
jeszcze nawet się dokładnie jej nie przyjrzałem. :)

>| ACC/VTS | ICQ: 21819610 software development |

BTW:
myśle sobie czy nie mozna byłoby wykorzystać diody TurboLED w obudowie
do świecenia w momencie kiedy karta sieciowa transmituje dane.
w sumie to i tak ten TurboLED jest bezużyteczny.
jest tylko jeden problem - na tej karcie, którą mam, nie ma żadnej
zworki do przyłączenia zewnętrznego LEDu.
można byłoby na brutala przylutować się do LEDu siedzącego na
sieciówce - jak myślicie?
jest tam małe gniazdko z biegnącymi w rowkach cieńkimi drucikami,
które wyłażą z płytki i dochodza do diody. tylko (właśnie) ciężko
byłoby się do tego przylutować, bo jest to dość cieńkie i mozna byłoby
przepalić te druty.

przypuszczam, że "lepsze" karty mają wyjście na zewnętrzny LED.

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotrtal_at_promail.pl
                             www: http://iop.pcz.czest.pl/piotrtal