Re: karta sieciowa GENIUS?

Autor: ACC/VTS (acc_at_pertus.com.pl)
Data: Thu 13 May 1999 - 11:47:42 MET DST

13 maja 1999 o 09:48 Talajczyk Piotr odważył się napisać na pececie:

> to chyba ta sama karta - niżej piszesz, że na chipsecie GR1222, czyli
> zgadza się. jest to tylko BNC, ale do szczegółów.
tak jak ta, którą mam;)

> tak, to jest tylko BNC, chociaż wejście na płytce UTP ma, ale gniazdo
> nie jest wlutowane.
identycznie jak u mnie;)

> rzeczywiście miałem tak tą zworkę ustawioną jak brałem tą kartę od
> kumpla - czyli na JPLESS. myslałem jednak, że może powinno być
> ustawione konkretne przerwanie?
mam wrażenie, że przy JPLESS korzysta z ustawień zapisanych w epromie
- widocznie mój egzemplarz miał 0x300, int 3

> a tak BTW to od czego jest to JPLESS?
jak sam skrót wskazuje - JumperLESS, czyli bezzworkowy.

> ale co to jest to MEM? - IMHO coś do ustawianiea BOOT_PROMU, bo MEM
> jest opisane razem z EN - w ramce BOOT_PROMU.
> u Ciebie też tak jest?
Tak.
BOOT ROM, a nie BOOT_PROM
Jest to kod zapisany na kostce, który pozwala ładować komputer w
sieci novellowskiej, nawet jak nie ma stacji ani twardziela.
W moim egzemplarzu jest tylko podstawka na boot rom

> pomogłeś mi - wielkie dzienks. :))
> mam tylko pytanie jak masz ustawione zworki I/O - u mnie standardowo
> były nie były ustawione, więc przypuszczam, że u Ciebie też nie
> powinna być żadna zwarta.
żadna nie jest zwarta

> =:D
> zgadza się. =:D
> winda98 złapała mi tą kartę jako zgodną z NE2000, ale pozostaje
> właśnie jeszcze ustawienie tych jumperów I/O.
to znaczy że już działa?
Na innej karcie (sprawdziłem - GE2000-III) też wykrywał win95, ale
wykrywał złe adresy i/o i musiałem ręcznie zmienić na 0x300

> buuu... =:((((( ... ale skoro jest konfiguracja jumperami to setup.exe
> nie jest niezbędny.
pewnie tak, ale łatwiej robić to software'owo

> a czy wiesz skąd ściągnać ten setup.exe?
ze strony genius'a ?

> PS. czy masz jakąs dokumentację do tej karty? - jakąś ulotkę z opisem
> jumperów etc.
> a może masz jakieś pozostałości w postaci sterowników do niej?
Niestety. Właściwie akurat ta sieciówka nie jest moja, pożyczyłem ją
od kumpla. Jedynie co do niej mam, to pudełko (na którym i tak nic nie
ma ciekawego), kumpel nie ma papierów ani driverów.

Aha - sprawdzałem tą drugą genius (GE2000-III) i tam są całkiem inne
zworki aniżelu tutaj.

Przy szukaniu driverów przyda Ci się nazwa karty: GE2000II-CX
Być może także to: Genius is a registered trademark of KYE Systems
Corp.

PS. Ile za nią dałeś ?
> Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
zdrówko,
| ACC/VTS | ICQ: 21819610 software development |
| acc_at_pertus.com.pl | http://www.pentium.pertus.com.pl |
     "Keyboard not found. Press any key to continue."