Re: znowu o K6-2

Autor: kszysiu (kszysiu_at_friko7.onet.pl)
Data: Tue 11 May 1999 - 12:25:10 MET DST

>Jakie uciekanie? Po prostu ze 100 MHz w 2/3 cykli następuje
>taktowanie AGP, a w 1/3 taktowanie PCI. Nic nie ucieka. Wszystko
>pracuje równolegle, ale w pewnym sensie asynchronicznie.

ucieknie (100/66/33) <=>
    na 3 cykle procesora
    wystepuje 3/2 cyklu AGP
    i jeden cykl PCI
zdalem sobie teraz dopiero sprawe jak beznadziejna byla moja teoria
procesor - funkcja obliczeniowa - powinien byc najszybszy (szybszy od
peryferiow)
bo to on zajmuje sie (w glownej mierze) przetwarzaniem

> [...]
>na pamięci i cache. Zrównanie częstotliwości nic nie daje - należy
>zawsze dążyć do największych możliwych. Najlepsza dla Ciebie byłaby
>częstotliwość 112 - wtedy procesor dajesz na 3x112, a AGP na 75 MHz i
>PCI na 37.5 MHz.

>Ale pamięć i cache masz na 75 MHz. Wydajność takiego zestawienia
>będzie porównywalna lub niewiele wyższa niż 3x100, a w niektórych
>przypadkach może być wyraźnie niższa. U mnie na przykład komputer
>po ustawieniu 3x112 przy pamięciach na 75 MHz był wyraźnie wolniej-
>szy niż na 3.5x100 przy pamięciach na 100 MHz.

zauwazylem (po testach Q/Q2) ze praca synchroniczna niewiele daje
nawet 4.5x75 byl wolniejszy od 3x100
no, a na 350 nie chcial sie krecic
poza tym Shuttle HOT-591p ma tylko do 100MHz
pozostaje nominalne 3x100
co i tak nie jest zle

aha .. zaskoczylo mnie 3DNow!
roznica przy 320x240 na Q2 miedzy soft/3dnowsoft byla 6.7 fps (25.6/32.3)
GL3Dnow na Voodoo Graphics nie chce cos dzialac
(wiem ze bylo juz o tym)
ale nie w tym rzecz

stad moje pytanie ile daje 3DNow! na Voodoo2 ?
w readme.txt pisali, ze wlasnie na Voodoo2 zauwazyc mozna najwiekszy wzrost
wydajnosci..... ;)

co jeszcze ?
pewien paradoks
   przy (75/75/37.5)
na mnozniku 4
dysk Seagate 34321 dzialal ok.
natomiast przy 4.5
niezbedne okazalo sie wylaczenie UDMA
(windows ladowal sie chyba z 10 minut, ale poprawnie)

kszysiu