Re: Quantum CR

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sun 09 May 1999 - 14:15:53 MET DST

Sun, 09 May 1999 09:43:55 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
piszesz:

>Najprawdopodobniej tak, jednak obciążenie procesora znacznie
>wzrośnie i komputer może pracować znacznie mniej płynnie.
>Dlatego lepiej jednak inwestować w dyski potrafiące wyciągnąć
>w 83 MHz przynajmniej Multiword DMA 2 - a Quantumy to potrafią.
>Wtedy zrezygnowanie z UDMA i przejście na MWDMA może dać
>nawet zwiększenie wydajności :)

Mierzyles kiedys wydajnosc w roznych wariantach konfiguracji dysku?
Mam na mysli rzeczywiste programy lub benchmarki oparte na prawdziwych
aplikacjach. Z tego co ja sprawdzalem, to nie ma roznicy miedzy PIO i
DMA, prawdopodobnie dlatego, ze procent czasu zajetego przez procesor
na transfer w stosunku do calej pracy programu jest stosunkowo
niewielki, a przy duzych transferach limitem jest transfer wewnatrz
dysku, a nie ten na interfejsie IDE.

Oczywiscie zawsze mozna znalezc przyklady testu lub programu, ktory
zyska na UDMA, ale jest to sytuacja na tyle nietypowa, ze nie warto
przykladac do tego zbyt wielkiej wagi.

Co do Qantum, to popieram :-)

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski