Re: BIOS kilka pytan

Autor: Rafal Kolano (rkolano_at_lucent.com)
Data: Fri 07 May 1999 - 11:33:39 MET DST

Shark 99 wrote:

> Witam!
>
> Mam kilka pytań odnośnie BIOS-u, który jest dla jedną wielką zagadką. Może
> ktoś będzie w stanie mi na nie odpowiedzieć. Zaznaczam, że jego producentem
> jest firma American Megatrends (AMI). Oto one:
>
> 1. USTAWIENIA W BIOS-IE:
>
> W menu ~Peripheral Setup~ znalazłem 3 zagadkowe opcje:
> - OnBoard FDC (do wyboru: Enabled lub Disabled) - co to jest FDC?

Floppy Disc Controler (kontroler stacji dyskow)

> - EPP version (1.7 lub 1.9) - co to jest EPP i czym się różnią te
> wersje?

Enhanced Parallel Port (tryb pracy portu LPT pozwalajacy na dwukirunkowa
transmisje dznych)

> - OnBoard IDE (Disabled, Primary, Secondary lub Both) - ?

Kontroler IDE (dyski twarde, cd-romy) na plycie glownej (najczesciej sa dwa:
primary i secondary). Do kazdego mozesz podlaczyc dwa urzadzenia IDE (razem
cztery).
Disabled - wylaczony
Primary - pierwszy kontroler IDE
Secondary - drugi
DOTH - oba kontrolery (primary i secondary)

> W menu ~Advanced Chipset Setup~, a tu kolejne zupełnie nic mi nie mówiące
> opcje:
> - Fast back to back (Enabled lub Disabled)
> - Enable burst cache (Enabled lub Disabled)
> - Cache timing (Standard lub Enchance)
> - DRAM timing (Auto, Standard, Enchance lub FailSafe)
> - IDE timing (Auto, Standard, Enchance lub FailSafe)
>
> 2. Co to jest NVRAM?

NonVolatile Random Access Memory - nieulotna pamiec ram (np FLASH, CMOS z
podtrzymaniem)

> 3. Jak rozszyfrować pojawiający się napis po włączeniu kompa w lewym dolnym
> rogu ekranu:
> 51-0421-001437-00111111-071595-558-001_10_UTRON-F

Musialbys zobaczyc na stronach producentow BIOSU.

--
   .-.   .-.
  (_  \ /  _)    Rafal Kolano