Re: Progrmay naprawiajace bledy na dysku !/?

Autor: Talajczyk Piotr (piotrtal_at_promail.pl)
Data: Thu 06 May 1999 - 21:04:26 MET DST

                 "Pixel" <pixelek_at_kki.net.pl>
                  wRoTe iN pl.comp.os.win95:

>I jeszcze raz na koniec - ODRADZAM dodatkowe partycje i odradzac kazdemu
>zawsze bede, wielu moich kumpli juz sie przez to zalatwilo na amen. Poza tym
>dysk przeciez chodzi wolniej po takim zabiegu!!!

wiesz dlaczego ja mam 3 partycje fat32?
dla wygody.
psychicznie źle sie czuję jak wszystko mi się ciśnie na jednej.
jak mi coś poleci z jednej partycji (ostatnie przykłady z życia, nie
mojego, wzięte - CIH) to coś tam zawsze pozostanie na drugiej, albo
przynajmniej będzie łatwiejsze do odzyskania.

zresztą prosty przykład.
masz dysk z jedną partycją. zachciało Ci się zainstalować jakis nowy
system, powiedzmy linux. nie chcesz tracić danych z owej partycji wiec
bierzesz się za PArtitionMagica i resizujesz ją trzymając jednoczęśnie
zaciśnięte kciuki, żeby się nic nie stało.
w tym momencie zrobiło sie bum i dane poleciały. przy ponownym
uruchonieniu PM w miejscu zielonej partycji, którą resizowałeś wiszisz
białą - FileSystem_Unknown. =:(
jak masz dwie partycje to zawsze wcześniej można na tą drugą skopiować
część danych, a potem je odzyskać.

pewno, że mając jedną partycję można pogonić z dyskiem do kumpla, żeby
u niego zgrać dane, ale czy to nie jest kłopotliwe?

albo drugi przykład:
często chodzisz do kogoś, kto ma NT u siebie na dysku - i tylko NT.
taki NT (bez dodatkowych łat na niego poinstalowanych) nie widzi
FAT32, widzi tylko FAT16.
i w tym momencie jeżeli chcesz zgrać od tego kogoś jakieś dane i
jeżeli masz fat32 to zapomnij.
powiesz teraz: "dobra, to nie będe miał FAT32, ale FAt16 i co?"
jeżeli masz fat16 to spoks oczywiście je zgrasz, ale weź teraz pod
uwagę fakt ile pamięci tracisz na klastrach na takim (powiedzmy) 6GB
dysku. =:)
dwie partycje rozwiązują ten problem. =:)

                    pozdrowionka...
                             Tałajczyk Piotr..........Cz-wa
                             email:.........piotrtal_at_promail.pl
                             www: http://iop.pcz.czest.pl/piotrtal