Re: 10GB IBM

Autor: Raphaoo (raf_at_jota.tuniv.szczecin.pl)
Data: Thu 06 May 1999 - 10:10:46 MET DST

On Thu, 6 May 1999, MT wrote:

> Witam
>
> Czy ktos ma taki dysk IBM DTTA 10GB ? Interesuja mnie opinie.
> A moze jest cos lepszego ?
>

> Pozdrawiam

                    MT
Masz na mysli 351010 (?), bo sa dwa rodzaje 10 GB: 5400 i 7200, mam ten
pierwszy i wlasnie prawdopodobnie mi pada. Przy odtwarzaniu z CD-ROM'u
niewywazonego kompaktu obudowa wpada w wibracje (nie az takie mocne) i w
tym momencie ww twardziel wydaje jakies trzaski (cos jakby stycznik ?) i
zatrzymuje sie. Jak wibracje sie zmniejszaja to wszystko wraca do normy.
Niestety w sytuacji ekstremalnej twardy wcale nie czyta i pojawia sie
niebieski komunikat o tym. Ta cala sytuacja sie nasila i doszlo do tego,
ze musialem wyjac CD-ROM z obudowy zeby HDD poprawnie pracowal. Test
powierzchni nie wykazuje bledow. Byc moze mam po prostu pecha albo za cala
sytuacje odpowiedzialne jest co innego - jeszcze to sprawdze, ale koles
mial juz dwa takie IBM'y i oba musial wymieniac bo mu padly (w inny
sposob). Kraza plotki ze wypuszczono serie podrobionych IBM i dlatego tak
sie dzieje - to by moglo tlumaczyc niska ich cene (720 PLN). Mimo wszystko
twardziel dziala szybko i bardzo cicho i wydaje sie OK.

                                Raphaoo
                                raf_at_jota.tuniv.szczecin.pl