Re: Jak to jest z tymi ( KiloBity i KiloBajty )

Autor: Trebor (trebor_at_ds2.pg.gda.pl)
Data: Tue 04 May 1999 - 20:24:02 MET DST

Grzegorz Mazur wrote:

> Zanim kto inny się czepi: bod nie jest odpowiednikiem bita! To miara
> prędkości modulacji! Modem 33600 to 33,6kbps, czyli Kilobits Per Second (i
> 8000 bodów, AFAIR). Jak chcesz na kBps, czyli Kilobytes Per Second, to dziel
> prze 8.

Nie jestem z telekomunikacji, nie wiem o co chodzi z tą modulacją, ale
trochę słyszałem o różnych interfejsach. Mnie uczono, że bod ("baud")
odpowiada 1 bitowi, jednak nie koniecznie informacji (mogą być tam
jeszcze np. bity stopu, startu, parzystości). I tak np. w RS232, którego
pierwowzór był stosowany pomiędzy urządzeniami typu DTE (data terminal
equipment -np PC) i DCE (data communications equipment - np modem)
prędkość 9600 bodów, żeby było w bajtach/s danych trzeba podzielić przez
10..11.

Robert Pudlik
DS-2 Politechniki Gdańskiej