Re: cd-r na scsi czy atapi?

Autor: kszysiu (kszysiu_at_friko7.onet.pl)
Data: Sat 01 May 1999 - 09:13:26 MET DST

> [...]
>SureStore). Wypalamy masowo duże ilości płytek (jesteśmy producentem
>oprogramowania) i nie zauważam specjalnych różnic w stabilności pracy
>urządzeń SCSI i ATAPI. Poza tym używanie urządzeń SCSI jest o wiele
bardziej
>kłopotliwe - naped CD nie jest widowczy, do póki nie zainstalujesz
>sterowników do karty SCSI. Nagrywarki SCSI mają sens może wtedy, gdy masz
>bardzo wolny komputer (np 486) i bardzo szybką nagrywarkę (x4), bo u nas
>nagrywarka CDR x2 na ATAPI pracuje poprawnie na Pentium 90 32MB RAM.
Podobne
>zdanie mają inni moi znajomi, posiadający nagrywarki CDR i CDRW na ATAPI.

heheh
ja mam Am486DX2/80, 32 MB RAM, VLB IDE, WDC24300 i Phlipsa 3610
dziala bardzo dobrze
tzn. jak nagrywasz to nagrywasz a nie robisz cos innego
(to sa uroki nagrywarek IDE)
wybralem IDE bo
  a) tansze
  b) nie potrzebuje wielozadaniowosci przy nagrywaniu plyt
jak lubisz robic cos podczas nagrywania to wybierz SCSI
ciekawostka: w programie CDRWIN mozesz sobie ustawic dodatkowy bufor w
pamieci komputera
to jest fajne - na przyklad procz bufora nagrywarki dokladasz sobie np. 5 MB
w pamieci
i masz zapasu na okolo 15 sekund nagrywania (przy zapisie 2x)

kszysiu