krach systemu i pamięć

Autor: Paweł Łukasiewicz (pawel_at_t19.ds.pwr.wroc.pl)
Data: Sat 01 May 1999 - 10:16:23 MET DST

Mam taki komputer:
płyta główna PC Chips M726
procesor Celeron 300A (nie podkręcony)
pamięć DIMM 32 MB (jedna kość)

Mam zainstalowanego Linuxa i Windows NT 4.0 Workstation.

Od jakiegoś czasu Windows NT wiesza się tak, że pomaga tylko twardy
reset.
Najczęściej występuje to już przy starcie systemu. Objawy te występują
głównie gdy system startuje na "zimno", bo jak już trochę popracuje to
jest ok.
Oczywiście zainstalowałem NT od nowa, ale nie pomogło.
W Linuxie nic takiego nie występuje, system działa bez zarzutu.
Zacząłem podejrzewać, że mam uszkodzoną pamięć, zawiozłem do serwisu.
Coś tam potestowali i powiedzieli, że jest ok. Jakoś nie mogę w to
uwierzyć bo wstawiłem inną pamięć do mojego komputera i NT się przestało
wieszać. I co ja mam z tym fantem zrobić? Bo przypuszczam, że jest to
problem typu: "element X nie działa z elementem Y, ale element X działa
z elementem Z".

Paweł Łukasiewicz