Re: klopoty z cdrw

Autor: Czeslaw Nieplowicz (C.Nieplowicz_at_bu.uni.wroc.pl)
Data: Sat 01 May 1999 - 09:21:54 MET DST

MM wrote:

> Moj cdrw philips 3600 scsi + karta tekram dc-310 ciagle kopie plyty.
> Oddawalem juz 2 razy do servisu ale kolesie mowia ze to moja wina bo mam
> smietnik na dysku. Nie znam sie na tym za bardzo wiec prosze o pomoc.
> Pojawia sie blad buffor underrun i cala masa innych np ze dane nie moga byc
> dostarczane wystarczajaco szybko itp.
> Czy musze przeinstalowac system w celu "odsmecenia dysku" czy tez lepiej
> znalezc inny servis?
> Bledy pojawiaja sie przy przegrywaniu zarowno audio jak i data - nie tylko
> przy przegrywaniu z hd na cdrw ale takze z cd (mitsumi x24 nie scsi) na
> [...]

Kup cdr w renomowanym sklepie i najdrozszy jaki maja.
Postaw komputer (w pokuju gdzie nie operuje slonce i nie przy
kaloryferze) i nagrywarke na amortyzatorach (guma, filc ...), sprawdz
czy stoi stabilnie, czy nie drga od chodzenia po pokoju i jazdy
samochodow i tramwai po ulicy.
Jezeli masz twardy dysk w kieszeni to sprawdz czy nie pobiera wiecej jak
kilka watow. Jezeli pobiera wiecej jak 8 W to go wyjmij i zainstaluj tak
aby z gory i z dolu mial 3 cm wolnej przestrzeni.
Przeczytaj dokladnie: dowolna ksiazke o uzywanym systemie operacyjnym
oraz opis uzywanego programu do nagrywania.

1. Usun wszystkie programy rezydentne
2. Zrob Scan dysku
3. Zrob Defrag
4. Sprawdz czy masz na hdd 1500 MB wolne
5. Nagranj na hdd to co chcesz nagrac na cd
6. Ponownie zrob Scan i Defrag
7. Zrob Image
8. Zrob obraz fizyczny
9. Zrob nagrywanie testowe

Wylacz komputer na 6-12 godzin

10. Rozpocznij nagrywanie w chlodnym pomieszczeniu i na zimnym
komputerze
11. Ustaw szybkosc nagrywania na najnizsza np x1
12. Po rozpoczeciu wypalania nie dotykaj klawiatury, myszki, stolu,
komputera, nagrywarki
13. Obserwuj otoczenie: czy nie ma wibracji, udarow, wahan napiecia w
sieci, ...
14. Obserwuj czy komputer monotonnie miele dyskiem twardym i kreci
nagrywarka - sluchaj i patrz na swiatelka

Jezeli bedzie dobrze to eksperymentuj dalej sam z tanszymi cdr-ami,
wieksza szybkoscia nagrywania itd.

Jak bedzie zle pokaz ten list w serwisie i zapytaj sie uprzejmie co
jeszcze ci zalecaja aby nagrac dobrze.
Jak nic nie powiedza lub ich zalecenie bedzie nieskuteczne to popros aby
nagrywarke zamontowali w swoim komputerze i cos wypalili. Gdy im sie nie
uda zadaj wymiany nagrywarki na Yamache lub zwrotu pieniedzy.

Jak nagraja dobrze popros aby pozyczyli dysk twardy z ich komputera.
Zamontuj ich dysk i wypalaj. Jezeli bedzie dobrze to musisz zmienic HDD.

P.S. Analogicznie zrob probe z nagrywaniem najpierw z plyty tloczonej (z
czasopisma komputerowego) potem z nagrywanej.

--
Z powazaniem
Czeslaw Nieplowicz