Re: ASUS, softmenu i tajemnicza zworka

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Mon 26 Apr 1999 - 12:31:26 MET DST

Cześć,

> Moze dla wygody, moze z ciekawosci, moze z checi wycisniecia z plyty max
> mozliwosci skoro dalem juz za nia taka kupe kasy (chociaz uwazam ze to i tak
> byla najlepiej zainwestowana kasa w komputer w moim zyciu ;-)), moze jeszcze
> z innych powodow ktore akurat mi nie przychodza do glowy. Po prostu
> zapytalem bo mnie to zainteresowalo.

A ja zapytałem bo IMHO nie ma to większego znaczenia. Kasę dałeś za
szybkość, kompatybilność, stabilność i bezawaryjność. Znacznie bardziej
przydatnym jest SoftFSB - który odwala to programowo bez
prze'boot'owania komputera. Czasem się przydaje jak potrzeba spowolnić
komputer dla testu.

Co do zworki to wlutowujesz na wyprowadzenia oznaczone jako JEN. Chce Ci
się bawić i tracić gwarancję. Już wolałbym załatwić to Bios'em. Nadal
jednak nie widzę potrzeby :-)

> To zauwazylem, wymienilem na inny model i chodzi jak zyleta bez podnoszenia
> napiecia na 450 i wiecej ale powyzej nie chce przeginac, starcza mi to co
> jest.

... a jest i tak dużo :-)

> Tutaj dziekuje, teraz podzialalo, testowane u kumpla na ;-((( PC-Chipsie.

Uważaj na to co robisz. Można łatwo ustawić na prawdę duże napięcie.

> Nigdy nie experymentuje na sprzecie i nie wprowadzam sam nowatorskich
> rozwiazan. W/w poczynania byly wykonywane scisle wg tutoriala sciagnietego z
> ktorejs z krajowych stron poswieconych overclockingowi, artykulik
> "Overclocking Celerona" autorstwa Tomasza Klamki. Skad mam wiedziec ze cos
> jest nie tak jak tego nie sprawdze? Rownie dobrze moglbys mnie ladowac na
> mine z tym pinem A121.

Czyżby Tomek wpuszczał ludzi w maliny? Nie wierzę. Jedynym znanym mi
takim artykułem jest : http://hardware.com.pl/hardware/000123.pml ale
tam błędu nie ma. To IMHO poważny zarzut więc trzeba to sprawdzić.

> Piotr P.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."