Re: Modem V.34+33600 czy k56 albo V.90 .

Autor: Sebastian Druzbicki (drseba_at_zt.opole.tpsa.pl)
Data: Mon 26 Apr 1999 - 00:22:24 MET DST

> Wszystko zależy od jakości linii telefonicznej do jakiej jesteś podłączony.
Zgoda
> Jeśli twoja linia nie wyciągnie więcej niż 33.600bps (czasami tak jest w
> małych miastach ) to kupno modemu 56Kbps nie mam sensu.
A co maja do tematu male miasta ?
Czy wychodzimy z zalozenia ze jak male miasto to wszystko musi byc gorsze ?
> Ale jak jesteś podłączony do nowoczesnej linii najlepiej ze światłowodami
Czesto stare linie elektrycznie maja lepsze parametry (pod warunkiem ze nie sa
trwale uszkodzone) chociazby zwazywszy na ich wiekszy przekroj i wszystko co z tego
wynika.
> i cyfrową centralą to różnica po zmianie modemu może być spora.
I tu tez niekoniecznie ze cyfrowe to lepsze - stare analogowe centrale czesto
"przepuszczaly" szersze pasmo niz tylko telefoniczne...
> W sumie jak stara linia to zostań przy starym modemie.
> Jak nowa to wymień modem na nowy i szybszy.
Nieprawda.
Najwazniejsze to to czy twoj lokalny ISP umozliwia dostep V.90 i/lub K56.
Nie znam twojego modemu ale moze ma mozliwosc update ?
A jak nie (wiem ze chodzi o papierki) to go sprzedaj poki sie jeszcze da i kup nowy.

Pozdrawiam

--
Sebastian Druzbicki
drseba_at_zt.opole.tpsa.pl