Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 14 Apr 1999 - 19:35:42 MET DST

Hi,

Bartek Nagorny wrote:

> Ale to jest margines.

Nie powiedziałbym. Sporo dysków, w tym nie takie stare Seagate i Western
Digitale nie wyrabiają przy 83 MHz. Sam tego doświadczyłem - jedynym
sposobem było zbijanie PIO, więc zrezygnowałem.

> Nie do konca prawda z tym porzadnym dyskiem. Oczywiscie, ze z lepszym
> dyskiem sa spoooro mniejsze szanse na sieczke dyskowa przy 83Mhz, ale
> ze "slabym" dyskiem - seagate, kawior szanse tez sa naprawde
> niewielkie.

To ciekawe dlaczego ostatnio Seagate Medalist coś około 3 GB po
przestawieniu szyny na 75 MHz i wyłączeniu UDMA się wysypał?
Szelka była standardowa.

> U mnie w firmie kupujemy praktycznie tylko i wylacznie kawiory i
> sigejty /bo tanie/ i wszystkie, ktore sprawdzilem dzialaly na 83Mhz

Niewątpliwie ja bym u Ciebie nie kupił :) Mam odrazę do Caviarów i
Seagate. Caviary zawsze były dość powolne i głośne, ostatnio im się
poprawiło, ale słyszałem o kilkunastu przypadkach padniętych Caviarów.
Seagate z kolei _mi_ padało - 40% znanych mi dysków Seagate nie
wytrzymywało dłużej niż dwa, trzy lata.

Jutro kupuję Quantuma Fireballa EX. To jest w tej chwili jedyny obok
IBMa dysk na rynku wart zainteresowania. Szybki, cichy, niezawodny,
pracuje na 83 MHz w dowolnym trybie bez problemów. Słyszałem tylko
o kilku przypadkach padnięcia.

> BTW Tak mi sie w ogole wydaje, ze w tym calym zamieszaniu nt. dyskow i
> fsb83Mhz zapomina sie wlasnie o tasmie. A to jest bardzo wazny element
> - krotka, ale np. skrecona czy zwinieta takze jest problemem !

Ze skręceniem czy zwinięciem to już niespecjalnie mi się chce wierzyć,
ale z długością masz rację. Jednak norma przewiduje kable IDE dla UDMA/2
na co najmniej 42 cm i z takimi taśmami dysk powinien chodzić. Zresztą
co mam począć np. ja, mając obudowę big tower i nie mogąc nigdzie
dociągnąć taśm?

--
Pozdrowienia,