Re: Modem 56 pracuje na 33.6, czemu?

Autor: Krzysztof Grad (kmg_at_strefa.com)
Data: Mon 12 Apr 1999 - 19:03:41 MET DST

Gizmo napisał(a) w wiadomości: <37167733.13746437_at_news.tpnet.pl>...
>Miałem Zoltrixa 33.6, sprzedałem i nabyłem 56K też Zoltrixa.
>Na pudle jest, że to "56K HCF PCI Spitit", instaluje się zawsze jako
>"Rockwell 56K Speakerphone PCI Modem", zakładam jednak że to ten sam.

<cut & waste>

>Na razie tylko tracę na tym, bowiem kiedyś modem (33.6) dogadywał się
>w 20 sekund, teraz ten nowy piszczy przez 40 sekund a i tak łączy się
>mało zadawalająco.

Hejka!

Dwa dni temu spotkałem się z identycznym przypadkiem! Ten sam modem i ten
sam problem. Instalowałem modem u ciotki i łączył się tylko z 33.6.
Uszkodzenie sprzętu oraz złe drivery (notabene dostarczone mi przez
producenta) wykluczyłem od razu. Dlaczego?? Dlatego że ten sam modem
podłączałem dzień wcześniej w celu przetestowania u siebie i łączył się bez
problemu z prędkością 49333 (tryb V.90).

W uproszczeniu: aby modem V.90 mógł połączyć się z pełną prędkością wymaga
oprócz idealnie czystej linii również cyfrowej centrali, która będzie mogła
popchnąć 56000 bitów.

Prawdopodobnie właśnie to jest przyczyną. Niestety nie wiele będziesz mógł
na to poradzić. Ciotka czeka na wymianę centrali już ok. 5 lat i jak narazie
nie zapowiada się aby ją zmienili.

ps. Chyba że modemy w piotrkowie nie obsługują najszybszych trybów ;)
Pozdrawiam
Krzysztof Grad http://www.strefa.com/kmg
kmg_at_strefa.com UiN: 4720636 Częstochowa

Anna Mucha UnOfficial
http://annamucha.koti.com.pl