Re: Problem z wyborem

Autor: ZED (zednews_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 12 Apr 1999 - 11:04:15 MET DST

Hej!

> Do czego ma sluzyc ten komputer, wiec tak jak w domu i do grania - to
> glownie dzieci, a ja to juz co innego - Corel, Photoshop i Exel.
> Bardzo prosze o potraktowanie sprawy powaznie. Dziekuje.

Plyta Abit (np. BH6) lub Asus, nie warto zaoszczedzic 100 (np pc chips), a
potem bluzgac.
Jesli jestes malo zorientowany, to nie kupuj AMD K6-x, plyty sa
mniej stabilne, wiecej jest problemow sprzetowych.

Zestaw tanszy:

-Abit BH6
-Intel Celeron 300A (lub 333 jak 300 nie dostaniesz)
-Jakas karta oparta na Rivie ZX (nie dawaj sobie wmawiac, ze
tylko te 'dobrych firm' sa warte uwagi. Z badziewnych sprawdzilem
Color Max'a i jest OK!) cena ok. 200PLN
-Dysk najlepiej firmy Quantum, do WD potrzeba troszke wiedzy -
generalnie nowe generacje WD sa niezle, ale Q ma 'lepsza kulture
pracy'. Polecenia sa tez godne dyski IBM (przewaznie drozsze). Dzis
optimum cenowe to dysk 8GB (~745PLN za Quantum FireballCR-66 i
WD Caviar AC28400 - nie dawaj sobie wcisnac tanszej i starszej
wersji WD AC38400, bo jest wolna, ze plakac sie chce)
-karta muzyczna SB AWE64 - w miare mozliwosci na ISA, bo na PCI
to nie jest ta karta, tylko jakies badziewie. Dzis koszt jest porownywalny
(PCI ok 100PLN, ISA 110PLN), bo wyprzedawane sa 'isy', jako
schodzace do lamusa historii.

Zestaw drozszy:
-plyta ta sama, albo inna wymienionych firm (Abit BX6- lepiej wersja
2.0!-nowsza)
-jak krecisz proce to tak, jak wyzej.
-Grafika - karta oparta na Rivie TNT (Diamond Viper550 16Mb 529PLN, 8MB
299PLN)
-karta muzyczna SB Live!

I zaznaczam: odradzam procesory nieintelowskie, a wiem co mowie, bo mam
AMD K6-2 350...

--
Pozdrawiam
ZED