Re: AMD i jego 3DNow

Autor: Kris (kris_at_hardware.com.pl)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 14:08:56 MET DST

Cześć,

> Dobra. Ale za cene ABIT+C300A+TNT to jam mam K6-2+VOODOO2 SLI, co
> jest szybsze z pewnością. Zresztą na benchmark.ceti.com.pl podją wyniki w
> Q2:

1. Cena płyty Slot1 + C300A jest zbliżona do ceny dobrej płyty z
prockiem AMD.
2. SLI możesz włożyć do płyty BX też z efektem nie gorszym niż w AMD.
3. Nie porównuj wyników osiągniętych przez różnych testerów na różnym
sprzęcie.
4. Świat nie kończy się na nieśmiertelnym Quake II.
5. Nie każdy kocha 3dfx. 3dfx nie zapewnia aktualnie najlepszego obrazu.
6. TnT jest tańszy niż SLI.
7. Nie bierzesz pod uwagę ceny karty 2D, która nie jest pomijalna jeśli
potrzebujesz czegoś lepszego.
8. Nie każdy ma tyle wolnych slotów.
9. A co jeśli zamarzysz sobie upgrade karty graficznej na taką bez
wsparcia 3DNow! ?
10. A jak trafisz na aplikację nie wykorzystującą 3DNow!?
11. A jak potrzebujesz komputera do aplikacji OpenGL?
12. Niektórym wydajność TnT wystarcza aż nadto.

itd.

Kilka problemów załatwi V3 ale większość pozostanie. Wszystkie inne
zapowiadane karty nie wykazały się jak na razie (testy pierwszych
egzemplarzy) sensownym wsparciem 3DNow! Wciąż pozostaje jedynie 3dfx i
marzenia, że ktoś zrobi w reszcie szybkie 3D w 32bitach dla AMD. Ja wolę
być bardziej otwarty na modyfikacje sprzętu i zastosowań więc wybrałem
sprzęt Slot1.

Pozdrawiam.
Kris.

--
"A benchmark is like sex. Everybody wants it, everybody is sure of how
to do it, but nobody can agree on how to compare performance."