Re: Pytanie do fachowcow elektrykow choc nie tylko ???

Autor: Rafal Ciechanowski (rciechan_at_lucent.com)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 13:39:18 MET DST

Marcin Hryc wrote:

> Awe
> Do tej pory kabelek sieciowy (rg-58) byl przymocowony do tynku budynku.
> Dolaczyl sie do sieci koles ktory przymocowal swoj kabel RG-58 po
> piorunochronie. Moje pytanie co sie stanie jak w piorunochron walnie
> piorun. Koles twierdzi ze cala energia elektryczna pojdzie w ziemie nie
> robiac nic sieci i komputerom dolaczonym do niej jedna ja mam znaczne
> obiekcje. Czy moze mi ktos napisac czy to bezpieczne czy nie ???.

Witam!

Rozwiazanie takie nie jest zbyt bezpieczne. Osobiscie doswiadczylem
pioruna
bedac w sieci na bazie BNC. W 50% podlaczonych komputerow padly karty
sieciowe
ale tylko w jednym padla plyta glowna - pocieszajace. Do tego doszedl
uszkodzony repeater.

Swoja droga nawet jezeli piorunochron bedzie mial rezystancje rzedu 0.1
Ohm to
przy uderzeniu pioruna poplynie tak wielki praz ze nawet na tak malej
rezystancji odlozy sie napiecie ktore z powodzeniem moze uszkodzic karty
sieciowe i nie tylko.
 Rafal Ciechanowski
 mail : ciechan_at_net.atr.bydgoszcz.pl