Re: plyta glowna PC Chips

Autor: Zoltar (zoltar_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 08 Apr 1999 - 00:32:48 MET DST

Grzegorz Mazur napisał(a) w wiadomości: <7egf98$61v$1_at_freyja.bart.nl>...
>Szymon Wróblewski wrote in message
><01be810f$9219a7c0$eab69e9d_at_b234.barbara.ds.polsl.gliwice.pl>...

A i nie sa to uklady PC Chipsa tylko Acera.

>Przesada, ale słyszałem to z więcej niż jednego źródła (niestety). Ale to
>było dawno...

A ja slyszalem ze Asus robil niby to samo ze swoimi plytami (znaczy montowal
zamiast kosci cache ich imitacje) ale w obu przypadkach nie bardzo chce mi
sie w to wierzyc.

Chcialbym stanac w obronie PC Chipsow bo w firmie montujemy na nich zestawy.
Nie twierdze ze to jest rewelacyjna plyta i ze jest super wydajna.
Ich zasadnicza zaleta jest to ze sie nie sypia. Zmontowalismy juz na nich
kupe zestawow i jak narazie zadna nie wrocila. Plyta pracyje stabilnie i
nawet jak
nawciskalismy w nia dekoder DVD, voodoo ,........ zapchalismy kartami na
maxa
to nic sie ze soba nie gryzlo. Pewnie zalezy to jekie uzadzenia sie wsadzi
ale u nas
wszysko bylo OK.

Plyta jest na ukladzie ALI lub ACER ale oba miedzy soba nie roznia sie
niczym poza
nadrukiem (to ta sama firma).
Magistala jest traktowana : 66,100,112,124,133, jak widac nie posiada
czestotliwosci posrednich
miedzy 66 a 100 co niestety nie pozwala podkrecac krabrnych celeronow.
Mnoznik do 8. Bios posiada wszyskie podstawowe ustawienia i nawet takie
ktorych
na prozno szukac w niektorych plytach na BX .
Karta dzwiekowa na ukladzie Sound Pro. Nic specjalnego ale nie jest to taki
SYF jak np. BTC na OPTi 931
ktora nie portafila poprawnie przydzielic sobie zasobow i wszysko sie sypalo
i treba bylo to robic recznie. (taka mala dygresja)
Wyglada na to ze w dosie pracuje jako SB16. Nie sprawdzalem tego ale z
ciekawosci jutro zobacze.

Nie jest to Asus ani AOpen ale nie jest to tez zupelne dno. Jak ktos
potrzebuje komputer do
pisania w Wordzie i czasem pogrania w jakas gre to jest to najleprze
rozwiazanie.

A tak na marginesie roznica wydajnosci tej plyty a np Asusem czy Abitem(tej
firmie akurat nie ufam)
jest 10% a roznica w cenie 300% w przypadku Asusa i okolo 260% w przypadku
Abita.
Wiec wzrost wydajnosci w stosunku do poniesionych kosztow przemawia
jednoznacznie za PC Chipsem.

Pozdrawiam.