Re: koszty eksploatacji kompa

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Mon 05 Apr 1999 - 10:04:24 MET DST

Dariusz K. Ladziak wrote in message <3707b588.7845047_at_news.tpsa.pl>...

>Mniej wiecej tyle co lampka nocna - przy kosztach amortyzacji (pomysl
>ile na wartosci traci codziennie twoj komputer) to pryszcz. I
>najwiecej z tego zjada zwykle monitor - po wylaczeniu monitora pobor
>pradu spada do poziomu rzedu dwudziestu watow. Nie przejmuj sie - prad
>w tej calej zabawie jest najtanszy.

Hmmmm... Tu bym się kłucił. O ile wiem, sam AMD K6-2 bierze około 35 watów,
więc nawet przeciętny 486 będzie brał z 10. Do tego dochodzi płyta główna
(powiedzmy z 10 - mała płyta ;) i karty rozszerzeń (tu już jest różnie).
Sporo pożerają napędy dysków - HDD pewnie conajmniej 10 W na sztukę.

Wg. Twojego rozumowania nieporozumieniem byłoby montowanie zasilaczy 200W do
kompa domowego, a wiadomo że niektórym nawet to nie starcza...

No dobra, nawymądrzałem się, ale nie wiem ile komp bierze. Strzelał bym w
ok. 100W zakładając, że masz DUUUŻY procesor. Oczywiście bez monitora...

--
"(A)bort, (R)etry, (I)nfluence with large hammer?"
"In a long run we are all dead" - Keynesian economists