Re: .. albo rybki, albo akwarium -> Creative Riva TNT

Autor: Grzegorz Mazur (NOSPAMgregu_at_bart.nlNOSPAM)
Data: Tue 30 Mar 1999 - 11:08:26 MET DST

TommyLee wrote in message <7dq1tv$r5m$1_at_h1.uw.edu.pl>...
>Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z następującym przypadkiem.
>
>Płyta A-Trend 6220, karta grafiki j.w. ; po zainstalowaniu oryginalnych DRV
>do karty częstotliwośc odświeżania ekranu w Windozach można było ustawic
>wedle życzenia ale w grach np. BLOOD2 przy rozdzielczości 800x600
>częstotliwość była 120 Hz !, nie potrafiłem tego zmienic. Ustawiałem na
inną
>rozdzielczość np. 1024x768 i częstotliwość odświeżania już było O.K.;
>Oczywiscie sprawa ważna swieże DRV, wiec zainstalowałem sterowniki
> [...]

Odświeżanie w Win98 możesz zmieniać do woli jak zainstalujesz sobie inny
monitor niż PnP. U mnie np. musiałem zmienić z PnP na któregoś Nec'a, bo
karta się nie dogadywała w sprawie częstotliwości... Poza tym jak
pogrzebiesz w rejestrze, możesz sobie ustalić jaką chcesz. Klucz:

HKEY_LOACAL_MACHINE\Config\0001\Display\Settings

Wszystkie dostępne częstotliwości masz w kluczu:

HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Servies\Class\Display\0000\MODES
\
potem ilość bitów na pixel (32, 16, 8, 4), rozdzielczość i dostępne
częstotliwości odświerzania.

Co do gier:

To jest m.in. kwestia DirectX. Zaopatrz się w DirectControl, a tam możesz
zmienić sporo włączając standardowe odświeżaniew grach. Możesz też i przez
DXSetup, ale nie wiem gdzie... Masz tam gdzieś advanced options i szukaj
default refresh rate.
Jak ci się nie chce, to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\DirectDraw: ForceRefreshRate
uważaj, bo wartość w HEXie, więc np. 4b jest 75Hz...

Jak chcesz DirectControl to wal na priva. Ma 772KB.

No, mam nadzieję, że się przyda!

--
"Those who do not remember history are condemned to repeat it"
"In a long run we are all dead" - Keynesian economists