Re: Która Riva lepsza?

Autor: vindex (vindex_at_wirtual.pl)
Data: Thu 18 Mar 1999 - 13:02:04 MET

Zbyszek Litwin napisał(a) w wiadomości: ...
>cze jeszcze raz

Nie wytrzymalem :)

<ciach>
>ano dlatego rze wystarczy zmienic coklowiek dotyczacego tematu cpu-pci i
mem
>a diamond wysiada (winy wieszaja sie na starcie)

Chyba "lekko" przesadzasz - wszystko zalezy od egzemplarza i dotyczy w takim
samym stopniu Diamond'a jak i Creative'a

<ciach>
>a zauwarzyles mozliwosc zmiany kolorow , kontrastu itd, acdceleracji,
>antyaliasingu wielostopniowego , vsync, twintexel:bilinear/trilinear,
>mipmap:12 levels!!! dither, ustawienia opengl, fog tabeli i jescze juz nie
>mam sil wymiemniac
>diamond daje ci tylko antialias on/off i cos jeszcze (juz dobrze nazwy nie
>pamietam) i tez on/off jakies kolorki i test(beznadzieja!)

Wszystko zalezy od wersji driver'ow - a Diamond w wypadku Viper'a zmienia je
duuuuzo czesciej niz Creative w wypadku Graphics Blaster'a. Na kazdy driver
Creative'a przypadaja mniej wiecej dwa driver'y Diamond'a. A ustawienia
ktore podales ma kazda wersja driver'ow reference - w wypadku detonator'a
lacznie z kontrastem i gamma

<ciach>
>nawet w oem dostajesz drivery a tu jest roznica w jakosci

Niby jaka? Creative w przeciwienstwie do Diamond'a nie wypuscil jeszcze
pelnej wersji driver'ow na detonatorze - jest tylko beta. W wypadku TNT i
tak najlepiej jest uzywac driver'ow reference - driver'y Creative tez nie
pozwalaja na zmiane wszystkich opcji

<ciach>
>forsaken, incoming, scalamm200(super uper do prezentacji jak ktos nie wie)

Tyle ze Scala jest w wersji SE a nie pelnej - a to powaznie ogranicza jej
przydatnosc. Viper box'owy ma natomiast wyj. TV

<ciach>

>udowodnilem. porownujemy to co dostajemy a od obu producentow dostajemy co
>innego.

Jak zwykle - inne karty to i inne oprogramowanie

> i tu wszystko widac. zgadzam sie ze Creative jest doskonałą kartą
>ale jej przewaga nad Diamond'em, Hercules'em lub nawet Asus'em wcale nie
>jest zadna.

Masz racje - Creative jest tanszy :) I to jest jego jedyna realna przewaga
nad Diamond'em

> diabel siedzi w szczegolach i wiele osob patrzy na te szczegoly.
>jesli komus potrzeba jednej choc zalety danego sprzetu bierze go i jest
>happy. nawet glupi dither mozesz wylaczyc i dostajesz o wiele lepsza jakosc
>bynajmniej w unreal.

Dithering mozesz wylaczyc niezaleznie od karty - a poza tym jest on
defaultowo wylaczony

> i to jest juz powod dlaczego te katre wybierze tkos kto
>nie ma dostepu do internetu zeby sciagac nie wadomo skad jakiec patche i
>tweaki zeby ten caly dither w diamondzie wylaczyc.

Nic nie trzeba wylaczac. A jesli ktos nie ma dostepu do nowych driver'ow to
pozostaje mu tylko wspolczuc - pracowac na 0.32 w czasie gdy jest detonator

> jedynym miejscem skad
>sterujesz karta sa jej wlasciwosci. a tu roznice sa ogromne i nikt temu nie
>zaprzeczy.

Alez zaprzeczy :) Karta mozesz sterowac z dowolnego poziomu - chocby
rejestru czy odp. oprogramowania. Nikt Ci nie kaze korzystac wylacznie ze
sterownikow

> ktos inny kupuje diamnond bo wie ze jest o drobinke szybszy i nie
>sie cieszy . ja kupilem creativa bo mam taki nawyk z poprzedniego
>niesamowitego kompa jakiego nikt inny nie wyporukuje(amiga) ktory pozwalal
>ze soba zrobic wszystko i dawal uzytkownikowi pelna kontrole nad systemem
>tak jaj creative. i za to ja lubie.

Taaaaa. Juz widze jak w golej wersji WorkBench'a miales kontrole nad
wszystkim :) A w wypadku Creative'a rowniez nie jest tak slodko - najnowszym
driver'om rowniez brakuje paru opcji dostepnych z poziomu driver'ow
reference

>Pozdrawiam cie Kris
>spaced

Pozdrowienia

Vindex

P.S. Zeby nie bylo watpliwosci - mam Creative'a :)