Czy winien monitor, czy DirectX?

Autor: Tomasz Lisowski (tjplis_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 11 Mar 1999 - 14:01:42 MET

Próbowałem zainstalować Settlers III na komputerze z AMD k6-2 3D/300
MHz, kartą graficzną S3 Virge/DX 375 (4MB) oraz starym monitorem Tatunga
(14"), który nie wyciąga więcej niż 640x480, a 16 mln kolorów daje tylko
w 60 Hz. Na razie nie stać mnie na lepszy monitor.

W trakcie instalacji zostały zainstalowane sterowniki Intel Indeo (?)
oraz DirectX 6, które nie chciały rozpoznać mojej karty graficznej.
Po zainstalowaniu można było obejrzeć wprowadzenie, ale potem, gdy
została uruchomiona własciwa gra, widziałem tylko pasy, jakby monitor
nie wyrabiał z częstotliwoscią odswieżania. Słyszałem jednak o
problemach AMD K6-2 z DirectX. Co może być przyczyną moich problemów:

1. stary monitor, który próbuje przez grę być puszczony na zbyt wysoką
częstotliwosć (w konfiguracji gry zastrzegłem sobie 640x480 - tego
jestem pewien), czy
2. DirectX

Za wszelkie uwagi z góry dziękuję

Tomek