Podkręcanie Celerona a błędy na twardysku

Autor: Piotr Kowal (piotrek_at_canpol.pl)
Data: Fri 05 Mar 1999 - 10:02:50 MET

Witam!

Jeżeli pytam o to po raz dwudziesty ósmy to proszę tylko o podanie adresu
gdzie znajdę odpowiedź.

Mam płytę AOpen AX6BC, Celeron 300A, modem Zoltrix 33.6 ISA, SB AWE 64 ISA,
Riva 128ZX AGP, twardysk Seagate 4.3 UDMA, CD ROM Asus 40x UDMA.
Problem jest taki, że jak ustawię FSB na 100 MHz (Cel wtedy chodzi na 450)
to różnie bywa. Jak wyjmę karty ISA'owe to nawet kilka minut Windoza chodzi.
Zagrałem sobie nawet w Need For Speed II przez kilka minut i się nie
zawiesił. Problem pojawił się później: nazwy plików zaczęły się głupio
zmieniać: .EXE-->.E E, .PIF-->.F F, itd. Dotknęło to tylko te pliki, które
były używane, czyli pliki Windowsa i Need For Speed. Oczywiście konieczna
była reinstalacja Windozy.

Skąd się biorą te błędy i jak ich uniknąć? Kabel kontroler<-->twardysk ma 10
cm i krócej się nie da.

Takie poważne błędy tworzą się przy ustawieniu 100MHz, ja chciałbym ustawić
sobie max na 88,3 (Cel 397MHz), Wtedy te błędy pojawiają się rzadziej. Ja
nie chcę aby w ogóle się te błędy pojawiały. Pomocy! Co mam zrobić?

Pozdr,
Piotrek.