Re: Co kupić - RIVA TNT

Autor: Zoltar (zoltar_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 01 Mar 1999 - 23:28:40 MET

>Nie tylko - na kilku plytach Zidy (wlasnie tych z intelowskim BX'em)
>mialem duze problemy z niektorymi pamieciami PC 100 - na Chaintech'u,
>Abicie i Asusie chodzily bez problemu

Mysmy mieli problemy z pamieciami ACT tzw. "grubasami" ale na VIA
Na bx wszysko smigalo.

>A co na nich instalowaliscie?
..
Wszysko co wpadlo . Nie przypaminam sobie niczego co by na nich nie bujalo.

>No wlasnie - o ile pracuje ... Nie wiem jakie pamieci instalujecie zla
>z LGS'ami 7K (64 MB) nie chcialy chodzic

LGS dzialaly bezproblemowo.
O kosciach ACT juz pisalem wyzej , przypomnialem sobie jeszcze o kosciach
niewiadomego pochodzenia , z niebieskimi opornikami nie dzialaly na VIA
a identyczne tyle ze z czarnymi bulaly.
Via sa dosc czule na pamieci i niekazda da sie wsadzic to fakt.

>Sadze ze to raczej kwestia dostarczanego towaru
<ciach>
Mamy przykre doswiadczenia z shuttlami i dlatego mam nienajleprza
opnie o tych plytach.

>A sprawdzaliscie jakies inne karty na Trio 3D? Sciagaliscie najnowsze
>sterowniki do plyty?

Plyty z tymi kartami wogole nie startowaly.
Zachowywaly sie dosc dziwnie bo komputer ruszal gdy w czasie startu
wcisnelo sie J (jak napewno wisz, w zidach powoduje to detekcje procesora)
Z innych kart na trio3D nie chodzily chyba "Daytona"
(takie lepsze made in garaz)
Sprawdzalem wszysko : nowy bios,sterowniki i niepamietam co jeszcze.
i nic.

>Ja te news'y juz czytalem - nawet na nie odpowiadalem :) To nie jest
>kwesia plyty tylko karty

co do tego to sie zgadzam.

>To wina kart a nie plyty - ja z zadnym i740 nie mialem problemu
j.w.

>Jednym slowem nie chcialo sie wam kombinowac :)

co zrobilismy:
nowiutenkie sterowniki -nic
ten intel i inna plyta -to samo
ten intel i inna plyta+nowe sterowniki -to samo
ten intel jest poprostu uwalony
a ze wtedy nie mielismy nic innego niz riva ...

>Mnie zdarza sie skladac rozne konfiguracje - mialem nawet zamowienie
>na PC Chips + TNT (sic!) ale wybilem to gosciowi z glowy

U nas tez bul taki agent, PC Chips + G200
Niestety nie wcisnelismy mu lepszej plyty, szedl w zapartego.
Ale zestawik bujal az milo.

>TNT sa dosc wymagajace jesli chodzi o pobor pradu - potrafia nie
>chodzic nawet na porzadnych plytach (np. Asus PL297). Wszystko zalezy
>od plyty i modelu karty
Montujemy tylko TNT od Creative i wszysko jest OK.

>Zapomniales dodac ze w tej cenie :)

No wlasnie nie wiesz ile bedzie kosztowac P..3?

>Z MAX'a to u nas raczej malo kto korzysta - a przy odpowiednim
>sprzecie TNT jest jednak lepszym rozwiazaniem od V2

Dla goscia co tylko gra , tak.
Dla mnie nie . Per..2 do Maxa to podstawa .
P..2 w Maxie (w aplikacjach ktore kozystaja z prawdziwego OpenGL)
jest szybsza od TNT i G200.Od G200 jest 2 x szybsza!
Zreszta ten procesor powstawal jako tanie rozwiazanie do stacji graficznych
i CAD/CAM.
A tak na marginesie .
Zapra szam na moja stronke. Jest jeszcze nie skonczona ale jest tam kilka
obrazkow z Maxa i PovRay'a. :)
http://friko7.onet.pl/wr/kociokwi

>Jesli nie chce sie miec problemow to jednak dobrze byloby ja zmienic -
>chocby na jakas na LX'ie jesli cena gra tak duza role
>Poza BX'em sa jeszcze inne chipset'y intelowskie - chocby LX czy ZX

Mowilem a raczej pisalem ogolnie o chipsetach intela.

>Tyle ze jesli kiedys pomysli o zmianie karty to jest duze
>prawdopodobienstwo ze bedzie musial wymienic jednoczesnie plyte i
>karte ...

I tak to bedzie muszial zrobic w, tym przypadku troche szybciej choc to
nie jest jeszcze takie pewne.

Pozdrawiam