Re: Zoltrix FMVSP56i naprawiony! -strona WWW

Autor: Grzesiek Gajewski (gayos_at_polbox.com)
Data: Mon 01 Mar 1999 - 21:25:56 MET

na poczatek refleksja do poprzedniego postu Juliusza:
"grochem o sciane"...

Andrzej Popowski napisał(a) w wiadomości:
<36da7103.5661765_at_news.tpnet.pl>...
>Mon, 01 Mar 1999 01:55:09 GMT, "Juliusz"
><juliusz_at_wyscigi.multi-ip.com.pl> piszesz:

>Owszem, w celu zasilania centrali :-)
>
>Tam musi byc zwykle zrodlo pradowe wysysajace prad z centrali. Wyjscie
>z centrali ma charakter sygnalu pradowego, rzedu 20-40mA. W modemie
>sygnal zmienny idzie przez kondensatory na transformator, a skladowa
>stala trzeba przepuscic przez element o wysokiej impedancji, czyli
>zrodlo pradowe. Gdyby zostal sam zener, tak jak na schemacie Grzeska,
>to skladowa zmienna tez by zostala zwarta i modem nie otrzymalby
>sygnalu o wlasciwym poziomie.

Na 99% dobrze narysowalem ten schemat, zenerka faktycznie jest tak
przylaczona. W modelu Spirit w szereg z zenerka jest rezystor 18 ohm
(plus te inne elementy)
byc moze jest to zrodlo pradowe, ale mniejsza z tym, jest to po prostu
obciazenie linii telefonicznej podczas gdy modem przesyla dane

> [...]
>ciekawsze, kontaktron ma uklad gaszacy. Przez pewien czas
>podejrzewalem, ze moze kontaktron jest magnesowany przez drugi
>przekaznik. W pierwszym podejsciu wymienilem kontaktron na inny typ,
>ktory bez problemu dzialal w starym modemie 2400, ale nie pomoglo,
>wymieniony kontaktron okazal sie jeszcze gorszy, dobiero klucz
>polprzewodnikowy zalatwil sprawe.
> [...]
>Modem Zoom na Rocwellu nie ma felernego kontaktrona, producent
>zastosowal przekaznik polprzewodnikowy (najwyrazniej nie bez powodu).

Przekaznik polprzewodnikowy zalatwil sprawe (w twoim przypadku)
bo jest szybszy.
Zalozmy ze oba przekazniki dostaja zasilanie w jednej chwili.
Kontaktron powinien byc chyba szybszy od normalnego przekaznika,
ale zalozmy ze ta roznica czasowa jest nie wystarczajaca. Mowie o tym
felernym VSP56i2, gdzie transoptor jest podlaczony do stykow 1 i1'.
Teraz gdy zamieniles kontaktron na polprzewodnik, jest oczywiste ze ten
ostatni zadziala blyskawicznie, a wiec moze to wystarczyc aby przez
transoptor przelecialy jakies dane, nim duzy przekaznik rozlaczy go od
linii.

>Budzenie komputera jest funkcja plyty glownej ze zintegrowanymi
>portami RS i dotyczy modemow zewnetrznych. Szyna ISA chyba nie ma
>zasilania przy wylaczonym komputerze.
>

>Jeszcze uwaga dla Grzeska:
>Ten transoptor, o ktorym napisales, ze go nie ma w Sprint, to
>detekcja podniesienia sluchawki w podczepionym aparacie. Podczas
>polaczenia modemowego, modem zasila dodatkowy aparat (wlasnie przez
>przekaznik K1) i moze go uzywac do funkcji voice, ale oczywiscie musi
>wykrywac podniesienie sluchawki. Te funkcje wylaczasz blokujac
> [...]

No i wlasnie dlatego napisalem, ze to najprostrze rozwiazanie problemu
jest
dla tych co nie uzywaja PHONE
ale tak na marginesie: VOICE to chyba te glosowe skrzynki, ktore sa
dostepne
np. w FaxTalk'u
A ja teraz mam pytanie do Andrzeja:
w jakim celu przekaznik K1 przelacza PHONE do scalaka Rockwell?

Grzesiek Gajewski
gayosek_at_free.com.pl