Re: UWAGA -- Ogolna prosba do grupowiczow :)))

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 31 Dec 1998 - 17:24:47 MET

Hi,

Marcin Karbownik wrote:

> Ludziom ktorzy korzystaja z dosowych przegladarek do newsow (uwierz mi sa
> takie)

Znikoma ilość. Większość korzysta z jakiejś odmiany Windowsa czy
Uniksa, a newsreadery dla tych systemów zazwyczaj obsługują ISO.
Nic zresztą nie stoi na przeszkodzie, żeby napisać czytnik dla DOSa
obsługujący ISO. Dla wprawnego programisty napisanie prostego czytnika
do kwestia kilkudziesięciu godzin (ostatnio w ciągu dziesięciu godzin
napisałem serwer NNTP dla Win32 :) ).

> Wszystkim tym ktorzy nie sa slepo wpatrzeni w produkty Billa Gatesa.

Popatrz na mój nagłówek:
Pomijając system operacyjny (bo on w sumie nie ma nic do gadania, polskie
znaczki to sprawa czytnika), mój newsreader nie ma nic wspólnego z Gatesem.

BTW nie jestem wielbicielem Gatesa, wręcz go niespecjalnie lubię, ale
trzeba mu przyznać, że wprowadzając polskie znaki do swoich newsreaderów
zrobił dobrą rzecz.

> Ludziom ktorzy sa juz w sieci od paru ladnych lat i znaja ogolne zasady
> korzystania z WWW --- a nie korzystaja z jakis bezsensownych "netykiet" i
> przepisow dla posiadaczy "outlooka"

Ja co prawda nie siedzę "parę ładnych lat", ale już prawie trzy lata
jestem na sieci i od zawsze używam polskich znaczków ISO. Przez cały
ten czas trwało powolne przechodzenie wszystkich grupowiczów z Win1250
i braku polskich liter na ISO. Teraz mamy to cofać?

> A poza tym
> sproboj wejsc na IRCa i uzywac ogonkow ----- POWIESZA CIE

Na IRC byłem raz i było to straszne :) IMHO IRC w obecnej postaci umrze.
A na konkurencyjnych systemach (ICQ, newsy) polskie znaki są jak najbardziej
dozwolone. Zresztą już post niżej można wyczytać, że istnieją kanały, na
których polskie znaki (poprawne!) są dozwolone.

> Ja nie mam --- ale niektorzy maja problemy z poprawnym kodowaniem lub
> wysylaja (o zgrozo) w HTML

To już kwestia lenistwa użytkowników. Wielu nie ma po prostu chęci
na skonfigurowanie czytnika zgodnie z zasadami obowiązującymi w Polsce.
A Bill Gates chce promować swoje chore standardy i automatycznie ustawia
kodowanie HTML (i tak dobrze, że ISO, a nie Win1250).

> Jak juz musza, to bez polskich znakow --- wtedy nikogo to nie obejdzie.
> A jesli chodzi o outlooka --- mam W98 PL takze darowalem sobie inne programy
> ze wzgledu na miejsce na HD i brak integracji z systemem. Poza tym jest

A ja darowałem sobie IE4 ze względu na integrację z systemem :)

> Zgadzam sie --- maximum myslenia , minimum pisania
> Powiedz mi tylko szczerze co lepiej brzmi
> "to jest IMHO beznadziejne"
> czy
> "to jest mysle beznadziejne"
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
To zdanie jest całkowicie niegramatyczne. Ujdzie w języku mówionym, ale
my tu piszemy :) Powinno być "Myśle, że to...", a to już więcej pisania.
Zresztą IMHO nie znaczy "myślę", a "moim zdaniem" (skromnym zresztą) -
jest drobna różnica merytoryczna (można wyrażać swoje zdanie wcale nie
myśląc :) ).

> (dochodzi tylko jedna literka) :)

Jeżeliby pisać poprawnie, to już kilka. Weź zresztą np. BTW - musisz
ten skrót zamieniać na "A tak przy okazji, to...", co już jest raczej
nieco dłuższe :)

> A inni ludzie np. nowi grupowicze nie zachodza w glowe --- a co to k.....
> znaczy?? :)

Znowu lenistwo - są gotowe strony ze skrótami i można znaleźć pierwszą
lepszą przeglądarką. Zresztą moje zdanie jest następujące: komputery
są dla ludzi inteligentnych i posiadających sporą wiedzę, głównie
techniczną. Powinni też znać języki obce; niestety obowiązkowy jest
angielski, gdyż niezależnie od tego, jak bardzo się będziemy z tym
nie zgadzać, angielski zawsze był podstawowym językiem komputerów.
Powinni również mieć pojęcie o podstawowych zasadach komponowania
listów na grupach dyskusyjnych, obowiązujących zwyczajach, popularnych
skrótach... (niedawno zresztą na news:pl.comp.os.win95 prowadziłem
długą dyskusję z Babą Nagą na temat uczenia zasad korzystania z newsów
w przedszkolach). Większość tych informacji jest kwestią praktyki, ale
trzeba wykazać chęć nauki, a nie protestować. Cytując tutaj StarTreka:
"Resistance is futile, you will be asimilated" ;)

--
        * * * Szczęśliwego Nowego Roku! * * *