poczekajmy z pomnikiem pirata-artykul w chip 1/99

Autor: Mariusz Mroczkowski (Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 17:47:00 MET

Hello slawomir!

29 Dec 98 04:13, slawomir -> do All:

 s> Zdefiniuj "jednostkowe"

Przeciwienstwo powszechnosci/seryjnosci (zastosowan).
MS"Windows" tez by kosztowal wiecej niz "RR" gdyby mial byc
odpalany tylko na jednym lub kilku/nastu a nawet kilkuset komputerach.

 s> Jak to nie przydatne?

Normalnie. Soft taki jest dlatego tak drogi, bo nie nadaje sie do szerokiego
upowszechnienia co pozwolilo by rozlozyc koszty.

 s> Traci producent software.

Ciekawe na czym straci producent n.p. SO dla Cray'a jezeli w moim posiadaniu
znajdzie sie kopia owego SO...?

 s> Na prawde? Te same sankcje przewiduje prawo ze kradziez 2 zlote
 s> co za 100 000? Obudz sie!

Sam sie obudz (!) i _przeczytaj ponownie_ co ponizej.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

 s> Nie ma tak ze pierwsze to jakies wykroczenie a drugie to jzu
 s> przestepstwo?

Ostateczna kwalifikacja czynu oraz srodki represji sa w rekach sadu.
Prokurator tylko sklada _WNIOSEK_ o ukaranie.

Sad moze wsadzic do pudla recydywiste za "zwiniecie" z supermarketu
flaszki piwa, a wypuscic na wolnosc zlodzieja motocykla dajac mu kuratora
- jesli n.p. byl to pierwszy wyskok mlodzienca o nienagannej dotad opinii.

 s> "Zabor mienia, zabor mienia" co ty papuga jestes?
 s> Zaraz sie okaze ze kradziez wogole nie jest karalna bo przeciez nie ma
 s> paragrafu ktory by opisywal taka czynnosc jak kradziez!

Dokladnie!.
Kradziez to _POTOCZNE_ okreslenie na nieprawne zawlaszczenie czyichs
dobr materialnych.

 s> Jakiej istoty znow? Masz na mysli swoje bajdurzenie?

Nie mam zwyczaju pisac listow do siebie, z czego wynika ze mam na mysli TWOJE
_bajdurzenia_ na grupach o PRAWIE, EKONOMII, ETYCE i MORALNOSCI.

 s> takiego _w rzeczywistosci_ nie istnialo podobnie jak i inne
 s> "socjalistyczne" podmioty.

 s> Nie bylo centralnego planowania?

"Centralne planowanie" istnialo (i istnieje) jako narzedzie, w systemach o
gospodarce rynkowej na dlugo zanim "soc-realisci" sprobowali objac nim
_wszystkie dziedziny gospodarki_ ktora zarzadzali.
Centralne planowanie NIE jest zreszta dziedzina ekonomii.
Dotyczy wszystkich obszarow dzialalnosci systemu panstwa i jest tylko
_narzedziem_.

Jako _narzedzie_ bylo i _jest_ znane i _stosowane_ we wszystkich systemach
gospodarczych od prehistorii do wspolczesnosci.

Jak sobie wyobrazasz zbudowanie STONEHENGE, piramid, albo ladowanie na Ksiezycu
bez "centralnego planowania"?
- "Niewidzialna reka rynku" ? ROTFL!!!

 s> Nie istnialy mechanoizmy w teorii majace zastapic mechanizmy
 s> wolnorynkowe?

"mechanizmy w teorii" (jak sama nazwa wskazuje) nie istnieja
"_w rzeczywistosci_", - co (z wyjatkiem analfabetow) wszyscy mogli przeczytac
(juz ponownie!) w cytacie z mojego poprzedniego listu.

            Pozdrowienia!
               Mariusz -=maVox=-

Nie odpowiadam na "newsy" pisane w HTML'u, kodowane "quoted printable", B64,
UUEncode i sygnowane PGP!.