Re: Sb Live ?

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Wed 30 Dec 1998 - 16:51:39 MET

Hy.

Marek Nazarko wrote:
> > Live! czy Maxi HomeStudio Pro ? ;-)
> Live za 300zł - nie wierzę w tą cenę...
 Po pierwsze - na gieldzie chodza po 330PLN (19.12.1998).
 Ja mialem troszke taniej...
 No dobra - czas wreszcie to powiedziec. W takiej cenie jest
wersja Value, OEM. Co to oznacza ? Brak dodatkowej plytki digital
I/O, inne zlacze do jej podlaczenia (ale i Value i standard maja
zlacze do SPDIF), niewlutowane drugie zlacze SPDIF na plytce.
 Poza tym - brak takich "goodies" jak np. specjalna wersja Unreal'a
(ale najnowszy patch 219 do Unreal'a wspolpracuje z Live!'m) i brak
np. Vienna Studio (do zassania z www Creative'a).
 A poza tym ? Taka sama karta - te same elementy, takie same szumy.
 Dlatego Value OEM ! :-)

> znając Creativa wątpię w to. Gdyby to był Gravis... :)
 Wiem... Pewno dostepny dla tworcow oprogramowania za 1000$ ze
specjalnym kluczem hardware'owym...

> no to szkoda ale i tak lepiej niż na zwykłych SB-podobnych
 No i zawsze mam taka swiadomosc: "za 300PLN"... :-)

> Wiesz, była kiedyś akcja waveguide, ale chyba padło bo nic o tym nie
> słychać, potem było AWE 64 i 32 głosy liczone przez komputer (co
> prawda chyba znowu padła koncepcja bo Live sie tym nie chwali) a to
> jak nic podchodzi pod obróbkę przez CPU, dać mu więcej pary to i
> efekty policzy :)
 Karta na PCI (taka jak Live!) wykorzystuje RAM glowny do prze-
chowywania probek ("tablicy fal" ;). Wiec latwo byloby zaprzasc
procesor do walki z tymi probkami...
 Live! ma 32 kanaly MIDI. Wyglada to tak ze mam dwa urzadzenia midi
SB midi synth A i SB midi synth B - oba sprzetowe. Poza tym mam
jeszcze urzadzenie SB soft synth...
 I nie mam pojecia ile dzwiekow na raz...
 64, 128, 192... Czy to az tak istotne ?
 Moj wavetable - 3MB - oparty na chip'ach DREAM ma 32 glosowa
polifonie i nie zamienilbym go na zaden inny. Nawet na DB50XG...
(jako dodatkowy - zgoda - DB50XG zapiera dech) ale nie zamiast...

 Najlepszego...
                              M.
Mariusz Jaworski
genesis_at_bonair.waw.pl